باریک ترین ساعت مکانیکی جهان غوغا کرد!

حالت مطالعه
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

همیشه شاهد رقابت شدید بین برندهای ساعت ساز مطرح دنیا برای تولید ساعت مکانیکی باریک بودیم. اما اینبار ریچارد میل دست به تولید باریکترین ساعت مکانیکی زد و رقابت رو برای بقیه برندها سخت تر کرد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره نازک ترین ساعت مکانیکی جهان می پردازیم.

مشخصات باریکترین ساعت مکانیکی جهان:

رکورد قبلی باریکترین ساعت مکانیکی جهان، دست برند بولگاری با قطر 1.80 میلیمتر بود. اما برند لوکس ریچارد میل با همکاری شرکت فراری ساعت Richard Mille RM UP-01 Ferrari را با قطر 1.75 میلیمتر تولید کرد. و این یعنی رکورد زدن در تولید نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا.

همانطور که قولش داده شده ساعت جدید ریچارد میل، به تعداد محدود 150 عدد تولید می شود. از چنین ساعت خاصی هم نباید انتظار تولید انبوه داشت!  برای تولید چنین ساعت ظریفی و برای اطمینان از قدرت موتور، جالبه که بدونید 6000 آزمایش روی آن انجام شده. و در نتیجه این آزمایشات گفته شده که موتور این ساعت تا 5000 گرم فشار رو تحمل می کند. این عدد برای چنین ساعت ظریف و نازکی عدد قابل توجهی هست. ضخامت خود موتور ساعت تنها 1.18 میلیمتر می باشد.

این ساعت مردانه، تا 100ATM در برابر آب مقاومت دارد که برای استفاده در عمق کم آب مناسب است. از متریال با کیفیتی هم در این مدل استفاده شده: 90% از جنس تیتانیوم درجه 5، 6% از آلومینیوم و 4% از وانادیوم.

چرا ریچارد میل تصمیم به تولید نازک ترین ساعت جهان را گرفت؟

جواب این سوال سادست. همانطور که قبلا هم گفتم، رقابت شدیدی بین برندهای جهان برای تولید ساعت مکانیکی با قطر باریک وجود دارد. و از آنجایی که طراحی و تولید چنین ساعتی نیاز به قدرت و دانش بالا دارد، بهترین روش برای قدرت نمایی برندهاست. پشت طراحی چشمگیر چنین ساعتی برای تولید موتور آن نیاز به مهارت و تخصصی است که در حال حاضر ریچارد میل به آن میبالد. در حال حاضر مبلغ 1888000 دلار برای این ساعت پر سروصدا در نظر گرفته شده.

 

باریک ترین ساعت مکانیکی جهان غوغا کرد!
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم