مایکروسافت مدعی ساخت نسل اول ساعت هوشمند

حالت مطالعه
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

در حال حاضر که ساعت هوشمند با استقبال زیادی از سمت مردم رو به رو هست، برندهای زیادی هم مدعی ساخت چنین ساعت‌هایی از قدیم هستند. یکی از جالب‌ترین ساعت‌های هوشمند ساخته شده، ساعت هوشمند مایکروسافت با همکاری برند تایمکس است. این ساعت توسط شخص بیل گیتس در یک همایش معرفی شده. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه به شما می‌دهیم.

ساعت هوشمند مایکروسافت

جالب است بدانید مایکروسافت، سال‌های قبل‌تر از اینکه ساعت‌های هوشمند بین مردم محبوب شوند، در طراحی و ساخت ساعت هوشمند نقش داشته. ساعت هوشمند مایکروسافت به نام Timex Datalink با همکاری شرکت تایمکس در سال ۱۹۹۴ تولید شد. در آن زمان این ساعت هوشمند، جایگزین PDA‌ها که دستیار شخصی دیجیتالی بودند، شد. یکی از قابلیت‌های مهم و جلب توجه کننده در ساعت هوشمند مایکروسافت ضد آب بودن آن در مقابل PDA‌ها بود. و البته قابلیتهای جدید دیگر که در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

قابلیت‌های ساعت Timex Datalink

این ساعت مچی هوشمند، توسط خود شخص بیل گیتس در یکی از همایش‌های مایکروسافت به تاریخ 21 ژوئن 1994 معرفی شد. از قابلیت‌های متمایز این ساعت دانلود اطلاعات از روی کامپیوتر بصورت بی سیم و ذخیره شماره تلفن‌ها بود که باعث جلب توجه حضار شد. و البته نمایش این اطلاعات بر روی یک صفحه LCD از حافظه داخلی ساعت. مدل‌های اولیه این ساعت شامل مدل‌های: 50، 70، 150 و 150s (مدل کوچکتر نسبت به مدل قبلی‌اش) بود که این اعداد نشان دهنده تعداد شماره‌های قابل ذخیره در ساعت هستند.

در آن زمان حتی این ساعت توسط ناسا تایید و مورد استفاده قرار گرفت. ساعت مایکروسافت در چند ماموریت فضایی از همراهان فضانوردان هم بوده. از ویژگی‌هایی که در سری ساعت‌های هوشمند مایکروسافت تغییر کردند، قابلیت نمایش ساعت جهانی بود. در مدل‌های اول تنها ساعت قابلیت نمایش 2 زمان را روی صفحه دیجیتالی‌اش داشت. اما با توجه به پیشرفتی که کرد بعد‌ها قابلیت نمایش ساعت جهانی را هم اضافه کرد. تا مصرف کننده‌ها بصورت هوشمند بتوانند از ساعت شهرها و نقاط مختلف جهان هم باخبر شوند.

نتیجه تولید ساعت هوشمند مایکروسافت

این ساعت هوشمند گرچه با قابلیت‌هایی شگرف در زمان خودش رو به رو بود، اما هیچوقت در بازار اونطور که باید تولید و عرضه نشد. اما به عنوان یکی از اولین ساعت‌های هوشمند که نقش پررنگی در ادامه این راه داشت شناخته می‌شود.

 

مایکروسافت مدعی ساخت نسل اول ساعت هوشمند
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم