ساعت بند چرمی یا ساعت بند فلزی؟

حالت مطالعه
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ نویسنده | مترجم:

بند ساعت مچی بخش مهمی‌از ساعت است که نوع استایل آن را مشخص می‌کند. اما اینکه چه نوع بند ساعت مچی مناسب شماست سوالی است که احتمالا قبل از خرید ساعت از خودتون می‌پرسید. ما در این مقاله می‌خواهیم 2 نوع از محبوب‌ترین بندهای ساعت را با هم مقایسه و بررسی کنیم. حتما در انتهای مقاله نظر خودتون و دلیل انتخاب بند ساعتی که مد نظر دارید را برای ما بنویسید.

چه کسانی ساعت بند فلزی می‌پسندند؟

منظور ما از ساعت‌های بند فلزی، ساعت‌هایی است که اکثرا علاوه بر مدل طراحی، جنس به کار رفته در آن از استیل است. ساعت‌هایی که بند استیل دارند بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرند که به دنبال استایل‌های رسمی هستند و اقتصادی فکر می‌کنند. افرادی که احتمالا یا مدیر و یا دارای مشاغل سخت با روحیه قدرتمند هستند. ساعت‌های بند فلزی هم دارای ظاهری سخت و مستحکم هستند، شاید به همین دلیل مورد توجه چنین افرادی قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از بند استیل در ساعت‌های اسپرت (مانند ساعت سون فرایدی) نیز، بخاطر استحکام آنها زیاد دیده می‌شود. بسیاری از افراد که به ساعت‌های سنگین علاقه دارند و دوست دارند وزن ساعت مچی‌شان را روی دست حس کنند، ساعت بند فلزی را خریداری می‌کنند.

مزایای ساعت بند فلزی:

  • ساعت‌های بند استیل دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی، ضربه و شکنندگی دارند. بر عکس جنس‌هایی مانند رزین، سرامیک یا … که شاید ظاهر آنها مانند استیل باشد.

  • به راحتی با پولیش کردن، بند ساعت مجدد براق و تمیز می‌شود، انگار که یک ساعت نو خریداری کردید.

  • بند‌های استیل در ساعت‌ها به راحتی با دیگر اکسسوری‌ها به خصوص زیورآلات قابلیت ست شدن دارند. شاید به همین خاطر هم هست که اکثر خانم‌ها ساعت مچی زنانه بند فلزی را ترجیح می‌دهند.

  • ساعت‌های بند فلزی مقاومت خیلی بالایی در برابر برخورد با آب دارند و مشکلی برای آنها پیش نمیاید. به همین خاطر هم در ساعت‌های کلاسیک و هم ساعت‌های اسپرت بیشتر این نوع بند را میبینید.

  • بخاطر نوع طراحی این سبک بندها، امکان سایز کردن آنها متناسب با سایز مچ دست خیلی راحت است.

 

معایب ساعت بند فلزی:

  • در صورت ایجاد تحول در ظاهر ساعت، اگر نیاز به خرید بند استیل داشته باشید، قیمت بند کامل استیل بسیار بالاست و به صرفه نیست. به همین خاطر ما اکثرا در ابتدا خرید ساعت بند فلزی را پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت نیاز برای ایجاد تحول، هزینه کمتری بابت خرید بند چرمی بدهید. اما اگر ساعت بند چرمی دارید و برای تنوع بخواهید بند آن را استیل کنید، قطعا هزینه چند برابری باید پرداخت نمایید.

  • ساعت‌های بند استیل در زمان خرید قیمت نسبتا بالایی به نسبت ساعت‌های بند چرمی دارند، اما اگر هزینه تعویض بند را بخواهید حساب کنید شاید توجیه خرید ساعت بند فلزی برای شما بیشتر شود.

  • اگر به ساعت‌های سنگین وزن علاقه نداشته باشید، احتمالا ساعت‌های بند استیل انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

چه کسانی ساعت بند چرمی را می‌پسندند؟

خرید ساعت مچی بند چرمی بیشتر برای افرادی مناسب است که به ساعت کلاسیک علاقه مندند. ساعت‌های بند چرمی همیشه نمادی از ساعت‌های کلاسیک بودند و هستند. دلیل انتخاب ساعت بند چرم در بین اکثر آقایان، قابلیت راحت ست کردن رنگ بند چرم با رنگ کمربند و کفش آنهاست. البته خانم‌های خوش استایل هم سعی می‌کنند رنگ بند چرم ساعت مچی‌شان را با رنگ کیف و کفش خود ست کنند. بخاطر وزن سبک بند چرم، ساعت‌های بند چرمی هم وزن سبکی دارند و مورد پسند افرادی است که نمیخواهند وزن سنگین ساعت را حس کنند. از طرفی ساعت‌های بند چرمی نمیونه‌های خیلی خوبی برای ساعت‌های مجلسی و ساعت‌های قابل استفاده در روزمره هستند.

مزایای ساعت بند چرمی:

  • قیمت ساعت مچی بند چرمی به نسبت ساعت بند استیل، به صرفه‌تر و کم هزینه‌تر است.

  • ساعت‌های بند چرمی وزن سبکی دارند، به همین دلیل برای استفاده روزمره هم مناسب‌اند.

  • برای ایجاد تنوع در ظاهر ساعت، خرید یک بند چرم قابل دسترس‌تر و از نظر هزینه هم به صرفه‌تر است.

  • برای ساعت‌های شیک و مناسب مجالس، استفاده از ساعت بند چرمی استایل شما را شیک‌تر می‌کند و دست شما برای ست کردن باز‌تر است.

  • بند‌های چرم تنوع بالایی در رنگبندی دارند.

معایب ساعت‌های بند چرمی:

  • بند‌های چرمی مقاومت بسیاری کمی دارند و حالت پذیری آنها زیاد است، حتی در صورت کشیده شدن زیاد احتمال پاره شدن آنها وجود دارد.

  • بند‌های چرمی در برابر آب و تعریق دست مقاومت ندارند و خیلی زود حالت اولیه‌شان را از دست می‌دهند.

  • در صورت خراب شدن بند، مانند بندهای استیل امکان‌ترمیم وجود ندارد و باید بند ساعت تعویض شود.

ساعت مچی بند چرم یا ساعت مچی بند استیل؟

حالا با توجه به شناخت کاملی که الان از تفاوت این دو نوع بند دارید، شما بگید که چه بند ساعت مچی براتون مناسبه و چرا؟ و لازم است بدونید که ایران تایمر تنها فروشگاه ساعت مچی نیست. تمام قطعات ساعت مچی از جمله بند ساعت، قفل، باتری و خدمات پس از فروش از دیگر خدماتی است که ما در اختیار شما قرار میدهیم تا از دغدغه‌های بعد از خرید ساعتتون کم شود.

ساعت بند چرمی یا ساعت بند فلزی؟
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم