آشنایی کامل با ساعت مچی اسپرت قبل از خرید آن

حالت مطالعه
پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ نویسنده | مترجم:

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد یک روزی ساعت مچی‌ها که توسط آقایان استفاده نمی‌شد و اولین مشتریان آنها خانم‌ها بودند، انقدر پیشرفت کنند که جزو مهم‌ترین اکسسوری‌ها محسوب شوند، به خصوص برای آقایان. داستان تولید ساعت مچی‌ها اگر چه از ساعت جیبی آغاز شد، اما امروزه شاهد تحول عظیم در آنها هستیم. در این مقاله می‌خواهیم یک سبک ساعت مچی را بصورت تخصصی با هم بررسی کنیم و اون، ساعت مچی اسپرت است. 

به چه ساعتی، ساعت مچی اسپرت می‌گوییم؟

شاید با شنیدن اسم ساعت اسپرت یاد ساعت‌های ورزشی مانند ساعت کاسیو جیشاک بیوفتید. اما لازمه بدانید که همه ساعت‌های اسپرت لزوما ورزشی نیستند. بلکه می‌توانند ظاهر اسپرت داشته باشند. اینکه شما چه نوع استفاده از ساعت مچی دارید اینجا اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال اگر برای یک ورزش بخصوص مانند کوهنوردی یا غواصی دنبال خرید ساعت مچی هستید، قطعا یک ساعت ورزشی مناسب با حرفه شما می‌تواند انتخاب درستی باشد. اما اگر نه بیشتر برای استایل اسپرت و روزهایی که به دل طبیعت میزنید می‌خواهید ساعتی را خریداری کنید، ساعت‌های با طراحی اسپرت که شاید ویژگی خاصی هم نداشته باشند برای شما مناسب باشد. پس انتخاب ساعت مچی اسپرت متناسب با نوع استفاده و نیاز شما مشخص می‌شود و به صورت کلی از لحاظ ظاهر و کارایی به همان دو دسته‌ای که گفتیم تقسیم می‌شوند. 

ویژگی‌های ساعت مچی اسپرت:

در اغلب ساعت‌های اسپرت و ورزشی، ویژگی‌هایی به کار می‌رود که کارایی‌های اولیه را داشته باشند. پر کاربرد‌ترین ویژگی در ساعت‌های اسپرت، قابلیت کرنوگراف است. کرنوگراف هم در ساعت‌های آنالوگ و هم در ساعت‌های دیجیتالی به کار می‌رود. ویژگی کرنوگراف از این بابت که می‌تواند زمان انجام یک کار بخصوص، مانند دویدن، حبس نفس در زیر آب، آشپزی و ... را اندازه گیری کند، اهمیت پیدا می‌کند. اما قابلیت‌های دیگری هم در ساعت مچی‌های اسپرت استفاده می‌شود که وجود آنها باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود. برای مثال به ترتیب چند ویژگی‌های پر کاربرد در یک ساعت اسپرت را با توجه نوع استفادش در اینجا برای شما توضیح می‌دهیم:

  •  نور پس زمینه یا شب نما: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در ساعت‌های اسپرت است که بتوانید در هر موقعیت تاریکی به راحت صفحه ساعت را مشاهده کنید.

  • تایمر یا تایمر شمارشگر معکوس: کارایی تایمر به اینصورت است که می‌خواهید کاری را در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید. با تعریف آن زمان روی ساعت، هنگامی که زمان به اتمام برسد ساعت شما شروع به زنگ زدن  می‌کند.

  • قدم شمار: برای خیلی از افراد به خصوص خانم‌ها در ساعت زنانه، این قابلیت مهم است. چرا که می‌خواهند تعداد قدم‌هایی که برداشته اند در روز را بدانند.

  • کالری سنج: ویژگی کالری سنج هم از این بابت اهمیت پیدا میکند که میزان کالری سوزانده شده در طول روز را متوجه شوید.

  • ارتفاع سنج: این قابلیت در ساعت کوهنوردی برای کوهنوردان از مهم‌ترین ویژگی‌هاست که بدانند در چه ارتفاعی قرار دارند.

  • فشار سنج: قابلیت فشار سنج هم برا کوهنوردان و هم شناگران حرفه‌ای و غواصان از این جهت اهمیت دارند که فشار هوا را برای قدم بعدی خود بسنجند.

  • عمق سنج: همانطور که ارتفاع سنج مورد استفاده کوهنوردان است، عمق سنج هم ویژگی مهم برای غواصان است.

چه برندهایی در ساخت ساعت مچی اسپرت بهترین هستند؟

در دنیای پر رقابت صنعت ساعت سازی که امروز شاهد آن هستیم، تقریبا همه برندها در زمینه ساخت ساعت مچی اسپرت قدرتمند عمل می‌کنند. اما بعضی از برند‌ها بصورت تخصصی به تولید ساعت مچی ورزشی و اسپرت می‌پردازند. برندهایی مانند: ساعت کاسیو، سیکو، اورینت، سیتیزن، ریباک، کاترپیلار و ... . و در برندهای لوکس برای مثال می‌توانیم به ساعت ادوکس، فورتیس، لوئیس ارارد و .. اشاره باید کرد.

خرید ساعت مچی اسپرت:

با توجه به موارد گفته شده، حتما قبل از خرید ساعت مچی اسپرت نیازتان را از داشتن چنین ساعتی را بررسی کنید. برای داشتن یک انتخاب درست و مطمئن می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای ما مشاوره رایگان نیز دریافت کنید. مشخص کردن قیمت ساعت مچی در تعیین برند ساعت بسیار تاثیر گذار است. پس علاوه بر در نظر گرفتن نیازتان، قیمت ساعت را نیز مشخص کنید.

 

آشنایی کامل با ساعت مچی اسپرت قبل از خرید آن
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
امیر: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
سلام
تشکر
امکاناتی مانند قدم شمخار و کالری سنج موجب کاهش طول عمر باتری نمی شوند؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
استفاده از این آپشنها قاعدتاً نیاز به باتری بیشتر خواهند داشت - در نهایت طراحان این گونه ساعتها این مورد را نیز در نظر می‌گیرند و سایز باتری بزرگترین را استفاده میکنند
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم