ساعت هیبریدی چیست؟ + مزایا و معایب

حالت مطالعه
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ نویسنده | مترجم:

شما قطعا فرق بین ساعت مچی و ساعت هوشمند را می‌دانید، اما درباره ساعت هیبریدی چطور؟ ساعت‌های هیبریدی برای چی و چطور وارد عرصه صنعت ساعت سازی شدند؟ شاید یک روز بر حسب نیاز، ساعت هیبریدی را انتخاب کنید، اما قبلش حتما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را بطور کامل با ساعت‌های هیبریدی و برندهایی که این سبک ساعت مچی را تولید می‌کنند، آشنا کنیم.

ساعت هیبریدی چیست؟

به بیان کاملا ساده، ساعت هیبریدی تلفیقی از ساعت کلاسیک به مفهوم سنتی ساعت‌ها و ساعت هوشمند است. از آنجایی که ساعت‌های هوشمند برای رقابت با ساعت‌های سنتی کلاسیک با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مطابق با تکنولوژی وارد بازار شدند، بسیاری از دوستداران تکنولوژی به این ساعت‌ها روی آوردند. چرا که ساعت‌های هوشمند توانستند ارتباط راحت‌تری را برای افراد با تکنولوژی در هر موقعیتی بوجود آورند. ویژگی‌هایی از جمله: نمایش میزان کالری سوزانده شده در روز، میزان خواب، استرس، قدم‌های برداشته شده و … که بر روی سلامتی افراد تاثیر داشت و توجهشان را به نکات ریز اما مهم جلب می‌کرد. و قابلیت‌های دیگری مثل امکان خواندن پیام روی صفحه نمایش ساعت، پاسخگویی یا رد تماس از روی ساعت و … هم باعث شد تا مصرف کنندگان به راحتی بیشتری برای استفاده تکنولوژی عادت کنند. 

از طرفی بسیاری از دوستداران ساعت مچی‌های سنتی، اصالت و ماهیت ساعت را با همان شکل اولیه ساعت مچی‌ها می‌شناختند. یعنی ساعت‌های هوشمند با صفحه لمسی، با آن همه ویژگی و فناوری به روز، بی جان و روح محسوب می‌شدند. همچنین برندهای ساعت ساز قدیمی هیچوقت فکر نمی‌کردند که ساعت‌های هوشمند انقدر بتوانند پرطرفدار شوند، پس خیلی دیر به فکر این افتادند که آنها هم می‌توانند ساعت‌های با فناوری هوشمند تولید کنند.

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند به مرور زمان ثابت کردند می‌توانند تهدیدی برای ساعت‌های سنتی باشند، برندهای خوش ذوق و خوش فکر صنعت ساعت سازی دست به کار شدند. آنها دست به تولید ساعت‌هایی زدند که هم توقع دوستداران ساعت را با ماهیت اصلی خود حفظ کنند و هم ویژگی‌های یک ساعت مچی هوشمند را داشته باشند. در نتیجه ساعت‌های هیبریدی با ظاهر یک ساعت آنالوگ و عملکرد یک ساعت هوشمند در صنعت ساعت سازی بوجود آمد.

عملکرد ساعت مچی هیبریدی:

اکثریت ساعت‌های هیبریدی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه دارند و ممکن است فقط در بعضی از آنها چند ویژگی اضافه‌تر باشد. این ساعت‌ها برعکس ساعت‌های هوشمند، به نحوی نیستند که از روی صفحه نمایش آنها امکان دیدن پیغام، تماس یا … را داشته باشید. اما توسط بلوتوث به موبایل شما متصل می‌شوند و کنترل تمامی موارد مربوط به ساعت مچی، از طریق نرم افزار مخصوصی است که کمپانی آن تولید کرده. امکان سنجیدن میزان خواب، فعالیت روزانه، کالری، قدم‌ها و هر ویژگی که مربوط به سلامتی شما باشد توسط سنسور به کار رفته در پشت قاب ساعت دریافت و نتیجه آن از طریق برنامه مخصوص ساعت روی تلفن همراه شما قابل مشاهدست. بعضی از ساعت‌های هیبریدی دارای یک صفحه دیجیتالی کوچک نیز هستند که میتوانند تماس از دست رفته یا اعلان پیغام‌های دریافتی شما از شخص ارسال کننده را روی آن صفحه دیجیتالی نمایش دهند. اما اکثر آنها امکان دیدن پیغام، پاسخگوی تماس یا نمایش نتایج مربوط به ابزارهای سنجش سلامتی را روی صفحه نمایش خود ندارند. بعضی از این ساعت‌ها با ایجاد ارتعاش، اعلان‌های گوشی را به شما هشدار می‌دهد و نوعی اشاره بصری در مورد اینکه کدام برنامه را باید چک کنید، دارند.

همچنین می‌توانید انتظار ویژگی‌هایی مانند زنگ هشدار، نمایش مناطق زمانی کشورهای مختلف جهان، و یک دکمه قابل برنامه‌ریزی را داشته باشید که می‌تواند برای عملکردهای مختلف تنظیم شود. شاید بتوانید در ساعت هیبریدی که دارید یک دکمه خاص را به عنوان یک شاتر از راه دور برای دوربین تلفن همراه، برای کنترل موسیقی، یا به صدا درآوردن موبایل در صورتی که نمی‌توانید آن را پیدا کنید، تعریف کنید. اما طبیعتا انتظار نداشته باشید که بتوانید مثل اکثر ساعت‌های هوشمند برنامه‌هایی را اجرا کنند، یا تم صفحه نمایش آن را تغییر دهید.

مزایای ساعت هیبریدی:
 

  • ساعت‌های هیبریدی برعکس ساعت‌های هوشمند، بخاطر نداشتن صفحه نمایش لمسی، نیازی به شارژ هر روز ندارند.

  • ظاهر این ساعت‌ها، کلاسیک و سنتی است و برای دوستداران ساعت مچی با ماهیت واقعی خود جذابیت دارند.

  • این ساعت‌ها مانند ساعت مچی‌های معمولی از ویژگی‌هایی مانند ضد آب بهره‌مند هستند.

  • به نسبت ساعت‌های هوشمند بخاطر پیچیدگی‌های کمتر، ارزان‌تر هستند.

  • به عنوان ساعت مچی ست هم میتوان آنها را انتخاب کرد.

معایب ساعت هیبریدی:

 

  • امکان نمایش میزان سنجش ابزار‌های سلامتی به صورت لحظه‌ای بر روی صفحه ساعت وجود ندارد.

  • اکثرا امکان پاسخگویی به پیغام‌ها و تماس‌ها را ندارند.

  • امکان تغییر تم صفحه نمایش را ندارند.

بهترین برند‌های سازنده ساعت هیبریدی:

برندهای زیادی این روزها، ساعت مچی هیبریدی تولید می‌کنند. اما اینجا ما قصد داریم برندهایی را به شما معرفی کنیم که بیشترین دقت را در ساعت‌هایشان دارند و با بازخورد خوبی از طرف مصرف کنندگان دریافت کردند.

  • برند فردریک کنستانت: برند ساعت مچی فردریک کنستانت یک برند ساعت مچی سوئیسی و لاکچری است که از جایگاه بالایی در صنعت ساعت سازی برخوردار است. این برند مدل‌های زیادی هم در ساعت مچی مردانه و هم ساعت مچی زنانه با عملکرد یک ساعت هیبریدی وارد بازار کرده که به نسبت زیبایی، عملکرد و سوئیسی بودنشان، ارزش خرید دارند.

  • برند جگوار: این برند هم یک برند ساعت مچی سوئیسی است و رنج قیمت مناسبی دارد. جگوار اما بیشتر ساعت‌های مردانه هیبریدی تولید کرده که البته بسیار زیاد مورد استقبال آقایان قرار گرفته.

  • برند موادو: موادو هم در دسته ساعت‌های لاکچری سوئیسی است. این برند نه به اندازه برند فردریک کنستانت، اما تنوع خوبی از ساعت‌های هیبریدی با بند‌های حصیری را وارد بازار کرده.

  • برند کاسیو: ساعت کاسیو ژاپنی هیچوقت در صنعت ساعت سازی خودش را از تکاپو نمی‌اندازد. کاسیو هم در ساعت‌های ادیفایس و جی شاک، چند مدل ساعت مچی هیبریدی را به بازار عرضه کرده.

خرید ساعت مچی هیبریدی اصل:

از آنجایی که ما تلاش داریم تا همیشه یک مرجع کامل برای شما دوستداران ساعت مچی باشیم، در زمینه ساعت‌های هیبریدی هم تنوع خوبی از برندهای متنوع برایتان گردآوری کردیم. اگر قصد خرید ساعت هیبریدی را دارید، با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله می‌توانید از مشاوران ما نیز برای داشتن یک انتخاب درست راهنمایی بگیرید. اگر تجربه استفاده از ساعت‌های هیبریدی را دارید حتما در قسمت نظرات، نظرتان را با ما به اشتراک بزارید.



 

ساعت هیبریدی چیست؟ + مزایا و معایب
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
امیر: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تشکر از مطالب مفید
با توجه به اینکه مدت زمان نگهداری باتری در ساعت های هوشمند محدود به چند ر وز است و باید مجددا شارژ شوند و این موضوع در ساعت های مکانیکی گاها به چند سال می‌رسد
ایا باتری قسمت هوشمند ( دیجیتال) و مکانیکی نیز یکسان است؟
در صورت اتمام باتری قسمت دیجیتال و یا کاهش سطح ولتاژ عملکرد قسمت مکانیکی نیز با مشکل مواجه می گردد؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سلام - این دو بخش کاملا از هم مجزا هستند و معمولا باتری این مدل ساعتها حداقل دوسال عمر میکنند
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
امیر: ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام
در صورت ایجاد عیب در قسمت ساعت هوشمند یک ساعت هیبریدی قسمت مکانیکی آن همچنان به کار خود ادامه می دهد؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سلام دوست عزیز قسمت هیبریدی و مکانیکی ساعت یکی هست و اگر قسمتی خراب بشه یعنی کل ساعت ایراد پیدا کرده
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم