وقتی زاکربرگ عاشق ساعت مچی ثروتمندترین پسر آسیا می شود!

حالت مطالعه
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ نویسنده | مترجم:

چند وقتی است، خبر عروسی ثروتمندترین مرد آسیا در هند با ویژه ترین مهمانان از مدیران و میلیاردرها گرفته تا ستاره های موسیقی و افراد مشهور کل دنیا، آوازه زیادی پیدا کرده. دلیل صحبت ما از این عروسی پر شور میلیاردرها واکنش جالب مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) و همسرش به یک ساعت مچی است که روی دست داماد دیده شد و توانست نظر زاکربرگ را درباره دنیای ساعت ها تغییر دهد.

مهمانان ویژه عروسی آنانت آمبانی میلیاردر هندی

ایوانکا ترامپ، مارک زاکربرگ (مدیر عامل متا)، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت) و ریحانا (ستاره موسیقی) با لباس های اصیل هندی در یک مهمانی در قاره آسیا چقدر می تواند شما را متعجب کند؟ بله این افراد مهمانان ویژه جشن پیش از عروسی آنانت آمبانی (پسر کوچک خانواده میلیاردر موکش آمبانی) بودند.

مهمانان ویژه عروسی پولدارترین مرد هند

برگزاری جشن های طولانی مدت و پرهزینه از قبل تا بعد از عروسی، از رسوم هندیان در هر طبقه اجتماعی است. حالا که عروسی یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای آسیا و خاندان تجار هندی است، قطعا ما شاهد عروسی میلیاردی هستیم که معلوم نیست جشن های قبل و بعد از جشن عروسی چه زمانی تمام می شوند؟! اینطور که گفته شده ثروت خالص موکش امبانی، چیزی بیش از 100 میلیارد دلار است. حالا این وصلت میان چه کسانی است؟ آنانت امبانی 28 ساله با رادیکا مرچنت 29 ساله که او نیز دختر یک تاجر شناخته شده و رئیس شرکت دارویی است.

اخبار عروسی پولدارترین پسر هند

در این مراسم پر خرج و عروسی لاکچری بیش از 1200 مهمان دعوت شدند و همه این مهمانان از بزرگان جهان و هند هستند. نکته قابل توجه در عکس های مهمانان ویژه نام برده شده این عروسی، لباس های هندی اصیل است که از طرف پدر داماد به این مهمانان هدیه داده شده تا در طول مراسم از آن استفاده کنند. به نوعی این حرکت ترویج و نمایش فرهنگ هندی ها و اهمیت حفظ اصالت آنها در چنین عروسی است که توجه همه مردم جهان را نیز به خود جلب کرده.

ساعت مچی که زاکربرگ پسندید

همانطور که گفتیم زاکربرگ و البته همسرش (پریسیلا چان) از مهمانان ویژه این عروسی هندی لاکچری بودند. آنها در جشن پیش از عروسی وارث میلیاردر " آنانت آمبانی" و در بین مابقی مهمانان کاملا مورد توجه قرار گرفتند. مخصوصا با توجه به کلیپی که جدیدا از آنها پخش شده و شاهد عکس العمل این زوج به ساعت مچی لوکس آمبانی هستیم. زاکربرگ و چان، هر دو 39 ساله، نگاهی اجمالی به ساعت گران قیمت داماد دارند و چان اولین عکس العمل را دارد: "این ساعت فوق العاده است، واقعا با حاله!."

جالب تر از آن نظر زاکربرگ بعد از دیدن ساعت است که گفت:" من هرگز واقعاً نمی‌خواستم ساعت مچی داشته باشم، اما پس از دیدن این ساعت، فکر می کنم ساعت ها جالب اند!".


آمبانی 28 ساله نیز به چان تایید کرد که این ساعت یک ریچارد میل است. در حالی که آمبانی مدل را مشخص نکرد، اما گویا این ساعت RMS-10 Tourbillon Koi Fish باشد که دارای رزگلد 18 عیار و الماس های ست قاب است.

ساعت مچی زاکربرگ

مشخصات ساعت مچی لاکچری و پر سر و صدای آنانت آمبانی

این دقیقاً همان ساعتی بود که می‌توان انتظار داشت، انتخاب افراد ثروتمندی همچون این داماد هندی باشد. آنانت آمبانی با یک ساعت سوئیسی ریچارد میل RM 56-02 با قابی از یاقوت کبود سفید دیده شد. یک ساعت گران قیمت و فوق‌العاده کمیاب که تنها 10 مدل از آن تولید شده و یکی از آنها حالا روی مچ دست اوست.

ساعت مچی لاکچری داماد هندی

درباره طراحی زیبای ساعت مردانه که باعث جلب توجه هست باید گفت RM 56-02 در یاقوت کبود کریستالی خالص با طراحی اسکلتون محصور شده است و صفحه پایه آن از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده است. این شاسی تیتانیومی با استفاده از یک کابل فلزی بافته شده که تنها 0.35 میلی‌متر ضخامت دارد، در داخل قاب ساعت آویزان شده. ساعت مکانیکی RM 56-02 دارای یک موتور توربیلون است که با خنثی کردن اثرات گرانش، دقت زمان‌سنجی را به نسبت سایر ساعت های مکانیکی اتوماتیک افزایش می‌دهد.

قیمت ساعت مچی ریچارد میل آنانت آمبانی

ریچارد میل RM 56-02 با طراحی آوانگارد و مهارت فنی خود گواهی بر تلفیقی از طالع بینی و زیبایی شناسی معاصر است. احتمالاً به همین دلیل است که قیمت ساعت تولید محدود نام برده شده، 2.2 میلیون دلار یا 18.2 crore (بدون مالیات) است. یاد جمله زاکربرگ بیفتید که گفت : «من اهل ساعت نیستم، اما بعد از دیدن این ساعت، فکر می‌کنم ممکن است باشم!»، و این شاید بازتاب احساسات هر کسی باشد که مانند او به ساعت علاقه نداشته اما حالا می تواند نظرها را عوض کند.

ساعت مچی مورد علاقه زاکربرگ

چرا ساعت های ریچارد میل اینقدر گران هستند؟

برای مثال، RM 56-02 کاملاً نشان می دهد که چرا ساعت های ریچارد میل به همان اندازه که باید انتظار داشت، قیمت دارند. برای شروع، فقط ایجاد یک قاب ساعت از جنس یاقوت کبود به 40 روز و حدود 400 ساعت زمان با استفاده از ابزار و دستگاه های مخصوص برای ایجاد پل های حرکتی مختلف نیاز دارد. یاقوت کبود نه تنها فوق العاده بادوام است، بلکه عملاً در برابر هر ماده ای به جز الماس نیز مقاوم است. این موضوع همچنین به قاب تونیو شکل که امضای برند ریچارد میل است نیز مربوط می شود، که به طور قابل توجهی برای ماشین آلات و ساخت آن بیش از هر شکل دیگری چالش برانگیز است.

سپس استفاده از مواد پایه است که عمدتاً برای صنعت هوانوردی و دنیای فرمول یک محفوظ است. باید بدانید ریچارد میل از مواد معمولی مانند پلاتین و طلا استفاده نمی کند. در عوض با مواد بادوام جدیدی مانند نانوهای کربنی، کربن تزریق شده با طلا و … آزمایشاتی انجام دادند که برای تسلط واقعی به چندین میلیون دلار و چندین سال تحقیق و توسعه نیاز دارد. در نتیجه، ریچارد میل جایگاه ویژه ای در تولید ساعت‌های ورزشی لوکس دارد که می تواند رقبایش را نیز تهدید کند.

سخر آخر:
نظر شما درباره این ساعت مچی اسپرت و مکانیکی در مراسم پولدارترین داماد هندی و عکس العمل زاکربرگ چی بود؟

وقتی زاکربرگ عاشق ساعت مچی ثروتمندترین پسر آسیا می شود!
  ۴
نویسنده | مترجم: سحر نجیبی
من متخصص تولید محتوا متنی، عکس و فیلم برداری و علاقه مند به حوزه ساعت مچی و اکسسوری، دنیای مد و فشن با تجربه کافی در این زمینه هستم. و در سایت ایران تایمر از جدیدترین مدل های روز تا فنی ترین اطلاعات دنیای ساعت ها را با شما به اشتراک می گذارم.
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
سپهر: ۸ تير ۱۴۰۳
سلام مقاله روکامل خوندم واقعاجالب بودبله صددرصدبرندریچاردمیل یکی ازلاچکری ترین برندهای ساعت دنیاست دست شما دردنکنه بابت مقاله
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۹ تير ۱۴۰۳
سلام دوست عزیز ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید :)
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
امیر: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام
ایا این ساعت مچی تولید محدود هست؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام دوست عزیز بله داخل متن هم نوشته شده تنها 10 عدد از این مدل ساخته شده
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم