ساعت "هنر کارآمد" LM1 ژیا هنگ، ماشین میراث MB&F

حالت مطالعه
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ نویسنده | مترجم:

برای سال 2014، بوتیک ساعت ساز سوئیسی ام بی و اف (MB&F) نسخه ی جدیدی از "هنر کارآمد" بعدی خود را که اعضای خانواده ی ساعت  MB&F را همراه با استعداد مکس باسر (Max Busser) یک هنرمندی که توسط برند و مؤسس آن گرامی داشته می شود را عرضه می کند. این نمونه ی مفهومی از همان آغاز برند وجود داشته و اینجا شکل نسخه ی محدود زمان سنج میراث ماشین 1 ژیا هنگ (Legacey Machine 1 Xia Hang) را مشاهده می کنید. اگر با دقت به آن نگاه کنید تغییراتی را در نسخه ی اصلی نشانگر عمودی انرژی ذخیره شده LM1 مشاهده خواهید نمود.


 

کاراکتر روی صفحه یک نمادی است که هنرمند چینی ژیا هنگ برای سال ها در جستجوی آن بوده که او آنها را "مردان کاما (Comma Men)" می نامد. معمولا مساله این است که هنرمند بر روی شکل، شخصیت، زمینه، رنگ، و یا رابط تمرکز می کند، در مورد هنگ واسطه استیل می باشد، و مردان کاما نیز اشکال آن می باشند. به علاوه ی تک مجسمه های صیقلی شده ای که او می سازد، شما می توانید مردان کاما را در بیشتر کارهای بزرگ مقیاس هنگ نیز مشاهده کنید. در حقیقت ژیا هنگ باید برای بعضی از طرفداران مطلع تر MB&F آشنا باشد. او در گالری MAD MB&F در ژنو برای بیش از یک سال برجسته بوده، جایی که بعضی از مجسمه های بزرگتر مکانیکی او برای نمایش و فروش در آمده اند. در واقع آنها بسیار جالبند، همگی کارآمد در تواناییهای تغییر و تمامی آنها نیز شامل مردان کاما.


 

MB&F نام دیگری برای مردان کاما در ژیا هنگ LM1 پیشنهاد می کند، زیرا به عنوان نمایشگر میزان انرژی ذخیره شده نیز هست، بدن او زمانی که انرژی ساعت کاهش می یابد خم می شود و تعظیم میکند، و وقتی که ساعت کوک می شود دوباره بلند می شود. به همین دلیل هم MB&F او را "آقای بالا" (Mr. Up) یا "آقای پایین" (Mr. Down) می نامد – بر اساس موقعیت او، یا موقعیت فنر اصلی). آقای هنگ سر و صورت او را به شکلی در آورده تا به شکل کاراکتر کاما یا ویرگول در زبان نوشتار چینی در آید. البته مسلما هدف این بوده تا طبیعت برانگیزنده و تفسیر اجتماعی در طراحی ظاهری موجود باشد. هنر زمانی که باعث می شود  شما چیزی را حس کنید در بهترین نوع خود است، و این شخصیت نیز بسیار جالب است زیرا باعث می شود تا شما قادر به آن باشید که در رابطه با آن صحبت کنید، و یا حس کنید که برای شخص شما معنی خاصی می دهد.

 

 
 
 
 
 
MB&F با مینیاتوری ساختن  مردان کاما بر روی لگسی ماشین یک (LM1) کار بسیار تحسین برانگیزی انجام داده، که البته این بار دومی است که آنها چنین کاری را انجام می دهند. در سال 2011 یک طرح مشابه نیز انجام داده اند. آن ساعت منحصر نیز یک خرس پاندای کوچک حکاکی شده که بر روی ماشین زمان سنج شماره ی 4 حرکت می کرد را شامل می شد که به نوعی کم و بیش بی تغییر باقی ماند. شرایط حال نیز با در نظر نگرفتن ساختمان متفاوت ذخیره سازی نیرو در لگسی ماشین شماره ی 1 (Legacy Machine NO. 1) با آن مشابه است. نا گفته نماند که نسخه ی طلای قرمز 18 عیار صفحه ای تازه تر و جذاب تری به آن می دهد.

 

در حالی که ژیا هنگ استیل را ترجیح می دهد، آقای بالا (یا آقای پایین) در الومینیم صیقلی ساخته شده است. به عنوان نشان دهنده ی توان ذخیره شده ی ساعت بسیار مشابه همان که در ساعت استاندارد LM1 به کار رفته می باشد. همان طور که می دانید، LM1 تقریبا یک جدایی تکان دهنده ای از آنچه که MB&F سنت به ساخت آن داشت بود، که این یک نسخه ی سنتی بود در مقابل شکل مدرن و آینده نگر زمان سنج. گرچه، این ثابت کرد که یک موفقیت بزرگ است – که با وجود زیبایی ذاتی و طراحی ساعت بسیار ساده است تا دلیل آن را متوجه شویم. در قلب آن LM1 ساعت مکانیکی ای سنتی است طراحی شده به دست جین فرنکویس موژون (Jean-Francois Mojon)، و ساخت هر موتور آن در کارگاه کاری ووتیلاینن (Kari Voutilainen) به اتمام رسیده.

طراحی ML1 به منظور ایجاد دو صورت مجزا برای ساعت، هر کدام در دو صفحه ی مجزا( که هر کدام توانایی  آن  را  دارند  تا  به  طور  جدا  گانه  به  دقیقه  تنظیم  شوند)  صورت  گرفته، به  مشابه  نمای  چرخ  نوسانگر  بزرگ  با 180,000bph   (حرکت در ساعت - Barels Per Hour) بر روی یک اتصال که چرخ را بر روی صفحه ها در جای خود نگه می دارد. این به منظور ایجاد تجربه ی فوق العاده ی ظاهری ای است که با جزئیات بی نظیر کار شده در ساعت بهبود یافته. پس گنجاندن آقای بالا/آقای پایین در ساعت و شخصیت ژیا هنگ چه کاری با ساعت  انجام می دهند؟این یک سوال خوب است. در مورد تاریخ MB&F در قطعات هنر کار آمد (Performance Art)  این خیلی معتدل است. به جای به شدت تغییر دادن یک ساعت موجود، تغییر در LM1 نسبتا کم بوده. در حقیقت این برای کلکسین دار عجیب نخواهد بود که تصور کند که LM1 برای این نسخه ی محدود به اندازه ی کافی تغییر نکرده.

 

ژیا هنگ در دید و ترکیب خود یک هنرمند تاثیر گذار است، پس برای او اضافه کردن تنها یک طعمی از شخصیتش به ساعت (یا برای MB&F که تنها این مقدار را اجازه دهد) یک انتخاب جالب است. کمتر به نظر می رسد که ژیا هنگ یک LM1 طراحی کرده در مقابل بیشتر به نظر می رسد که یک LM1 طراحی کرده به افتخار ژیا هنگ. نتیجه چیزی است که طرفداران ژیا هنگ خواهند شناخت که ساعت با هنرمند مرتبط است، اما این چیزی نیست که ما آن را هنری جدید در نظر بگیریم. در حالی که ژیا هنگ به عنوان یک MB&F رضایت بخش است به نظر می رسد که آنها قادر بوده اند تا قدم فراتر بگذارند و خلاقیت های ژیا هنگ را با دنیای به روز ساعت های MB&F به نمایش در بیاورند.

بر روی مچ دست ماشین میرای شماره ی یک به تماشایی بودن خود ادامه خواهد داد. بدنه ی 44 میلی متری در طلای 18 عیار سفید یا مسی عرضه خواهد شد، و به راحتی نیز در دست می شود. شیشه ی بزرگ خمره ای شکل از جنس کریستال سفایر (Sapphire Crystal) که با مقدار مناسبی از پوشش ضد انعکاس (AR Coating) که به آن خانایی بالایی را می دهد ساخته شده، و همچنین پیشرفته نیز به نظر می رسد. مدل طلای سفید 18 عیار با یک صفحه ی آبی همچنین در کالکشن استاندارد قطعات LM1 عرضه شده. اگر چه صفحه ی خاکستری بر روی قطعه ی طلای 18 عیار قرمز رنگ بسیار تازه است و از لحاظ ظاهری کاملا گیرا است.

 

 

در اضافه ی خود ساعت، هر LM1 ژیا هنگ با یک جفت مجسمه ی صیقلی آقای بالا و آقای پایین عرضه می شود. این ها زمینه و عنصر محسوس زمان سنج ها را در ارتباط با ژیا هنگ کامل می کنند. این ساعت ها هر کدام به دوازده عدد محدود هستند و در کل 24 ساعت MB&F LM1 ژیا هنگ خواهند بود. قیمت فروش آنها 107,000$ می باشد که در آن کمی افزایش جزئی قیمت در مقایسه با نسخه ی نا محدود آن ها وجود دارد.


 


ساعت "هنر کارآمد" LM1 ژیا هنگ، ماشین میراث MB&F
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم