معرفی ساعت آرپال وان الهام گرفته از اتومبیل‌های 1930

حالت مطالعه
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ نویسنده | مترجم:

معرفی ساعت آرپال وان الهام گرفته از اتومبیل‌های 1930 (Urwerk x Laurent Ferrier Arpal One):

 

این ساعت کار مشترک دو برند اُرورک و برند لارنت فریر (Urwerk and Laurent Ferrier) که هر دو ساعت‌سازان مستقل اما با استایل‌های کاملا متفاوتند است. این دو شرکت دست در دست هم داده تا ساعت آرپال وان (Arpal One) یک ساعت مچی منحصر به فرد برای مزایده در خیریه با نام اونلی واچ (OnlyWatch) تولید نمایند. شرکت اُرورک به عرضه ساعت‌های پیشرو و موجد (که حتی رابرد داونی یکی از ساعت‌های این شرکت را در فیلم مرد‌آهنی بر دست دارد) شناخته شده در حالی که شرکت لارنت فریر بیشتر بر تولید ساعت‌های کلاسیک به سبک اواسط قرن بیستم تکیه دارد.

اگر ساعت براق UR-103.01 را در نظر بگیریم، ساعت آرپال وان در واقع طراحی ساعت اُروگ توسط شرکت لارنت فریر است. چنان که همان نشانگرهای ساعت که همانند ماهواره سرگردان میچرخند که یکی از امضاهای اُروک (که اولین بار در مدل UR-105 نمایان شد) بوده اما قاب صاف و براق آن یاد آور ماشین‌های کلاسیک است. قابل ذکر است که خود آقای فریر زمانی راننده مسابقه‌ای بود که در مسابقه 24 ساعته لومانس (Le Mans) در سال 1979 شرکت نمود.

 

 

این ساعت از یک آلیاژ مخصوص از طلای 18 عیار که سخت‌تر از طلای سفید معمولی و حتی استیل است و حالت قاب آن یادآور ساعت گالت لارنت فریر (Laurent Ferrier Galet) که شبیه به سنگ‌ریزه‌های گرد است، می‌باشد.

 

نشانگر ساعت برای هماهنگی بیشتر با قاب صیقلی آینه گون ساعت به رنگ خاکستری مات و پوشیده شده با بافتی مانند میخ سر پهن است.

 

موتور این ساعت موتور اتوماتیک UR5.03 با قابلیت ذخیره انرژی تا 48 ساعت در درون قابی با عرض 40.9 میلیمتر و درازای 60.8 میلیمتر بوده که آن را بزرگتر و طویلتر از UR-105 می‌نمایاند.

آرپال‌وان در مزایده‌ای در ژنو که در تاریخ 11 نوامبر 2017 برگزار میگردد در کنار ده‌ها ساعت منحصر به فرد دیگر که برای مزایده خیریه اونلی‌واچ 2017 (OnlyWatch) طراحی شده‌اند فروخته خواهد شد.

معرفی ساعت آرپال وان الهام گرفته از اتومبیل‌های 1930
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم