پیکره تراش خلاق ساعت های غول پیکر انگلیس

حالت مطالعه
ﺳﻪشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ نویسنده | مترجم:

پیکره تراش خلاق ساعت های غول پیکر انگلیس:

- ساعت‌ساز خودآموز که از تکنیک‌های قرن 18 برای ساخت ساعت‌های مکانیکی بزرگ استفاده مینماید.

 

ریک هِیل (Rick Hale) 27 ساله که ساکن کالامازو در میشیگان (Kalamazoo, Michigan) است تحصیلاتش را در رشته زبان در کالج گذراند اما با الهام گرفتن از پدر مهندسش اکنون با استفاده از چوب، وقت خود را به ساختن ساعت می‌گذراند. ساعت‌های آقای هِیل کاملا با استفاده از مواد طبیعی مانند چوب استیل، فلز برنج و سنگ ساخته شده و تقریبا 400 ساعت برای ساخت آنها زمان صرف می‌شود.

او کسب و کار خود را به سبک منحصر به فرد قرن 21  با راه اندازی کمپین و جمع آوری 28 هزار دلار برای آغاز کسب و کارش شروع نموده و نام کمپانی را کلاکرایت (Clockwright) که ترکیبی از دو واژه ساعت ساز (Clockmaker) و واژه جنگل‌بان (woodwright) است انتخاب نمود. تولیدات شرکت شدیدا به زحمات آقان جان هریسون (John Harrison) ساعت‌ساز انگلیسی که پیشتر برروی کرنومتر دریایی کار کرده است وابسته است و تا کنون 5 عدد از سفارشات خود را تکمیل نموده است.

 

 

 

حرفه آقای هریسون نجاری بوده و یک ساعت ساز خودآموز بوده و ابداعات بسیاری در این زمینه داشته است از جمله طراحی هندسی دندانه تنظیم درجه ( Cordal pitch gear tooth geometry) و چرخ دنگ ملخی با اصطکاک پایین (low-friction grasshopper escapement). تمامی قطعات متحرک با سطوح ساینده، مانند چرخ دنده جناحی و علاف حیله گردان از جنس چوب لیگنوم ویتای یا "پاک‌چوبه" ساخته شده‌اند که به گونه ای خود گردان هستند.

 

 

 

متعلقات ساعت با استفاده از تکنیک‌های قدیمی اتصال یعنی ترکیب چند نوع چوب و اتصال بدون درز، سرهم می‌شوند.

چوب گردو و چوب گردوی آمریکایی

 

مکانیزم نیروی دائمی

 

 

قیمت:

هِیل در حال حاضر برروی سه نوع ساعت مختلف کار میکند که کوچکترین آن مدل L1 ساعت رومیزی با نمایش حالت ماه با قیمت 9800 دلار است.

بزرگترین و پیچیده ترین آن نیز مدل B1 است. یک نمونه تمام عیار از ساعت B، یک ساعت بسیار دقیق که توسط ساعت ساز انگلیسی آقای مارتین بِرگِس (Martin Burgess) ساخته شده و توسط شرکت چارلز فرودشم (Charles Frodsham & co) تکمیل شده و طی بررسی‌ها مشخص شده دقیقترین ساعت آونگ‌دار جهان است. ساعت B1 قیمتی معادل 52400 دلار دارد.

پیکره تراش خلاق ساعت های غول پیکر انگلیس
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم