زمان قرضی !

حالت مطالعه
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ نویسنده | مترجم:

زمان قرضی: یک هفته در ژنو با مدل Porofino Hand Wound Eight Day از IWC
شما در حال سپری کردن یک هفتۀ پرمشغله را در ژنو در سال ساعت SIHH هستید و از ارائه ها به جلسات و از جلسات به سر میز شام و دورهمی های بعد از شام می روید و آنقدر سرتان شلوغ است که حتی نمی توانید یک لحظه برای کوک کردن ساعتتان وقت بگذارید. چه ساعتی برای چنین مأموریتی مناسب تر از یک ساعت لوکس و در عین حال همه کاره با ذخیرۀ انرژی برای هشت روز است؟ این مقاله را بخوانید تا با همراه تیک تاکی من برای SIHH 2019، یعنی IWC Portofino Hand Wound Eight Days با یک صفحۀ زیبای آبی رنگش آشنا شوید. 
IWC_Portofino_8_Days_Blue_Dial_Front_NY_2019

 در سال 2011، IWC سری Portofino خود را که در سال 1984 ارائه شدند، اصلاح کرد. این زمان، خیلی قدیمی به نظر نمی رسد اما برای صنعتی که در طی یک دهه می تواند چندین بار بازسازی و نوسازی انجام شود، طول عمر طراحی کلاسیک آن، آن را تقریباً بی انتها می سازد. اولین ساعت Portofino Hand Wound Eight Days به عنوان گل سرسبد این مجموعۀ مدرن ارائه شد و مدل های مختلف صفحه و بند آن در سال های بعدی ارائه شدند. 

در مقایسه با مدل های اسپرت تر IWC ، مانند Pilot و Aquatimer، این مدل، یعنی Portofino برای موارد رسمی مناسب است، البته خیلی هم ظریف نیست: قطر قاب آن 45 میلی متر و ضخامت آن 7/11 میلی متر است، و ظاهر براق آینه ای دارد. قاب آن نازک است تا بتواند صفحۀ پهنی را در خود جای دهد، و کریستال یاقوت کبود تقریباً کوتاهی با انحنای جزئی در آن به کار رفته است. طراحی آن زیباست و یادآور ساعت های جیبی است که صاحبان آنها آن را به ساعت های مچی تبدیل کرده بودند.

صفحۀ این ساعت کاملاً متقارن نیست، اما چیدمان بسیار هماهنگی روی صفحۀ آبی رنگ ساعت وجود دارد. عدد رومی XII در بالا جلب توجه می کند، و خطوط باریک ساعت های دیگر را نشان می دهند، به جز ساعت 3 که تقویم روی آن قرار می گیرد، و ساعت 6 که صفحه ثانیه شمار روی آن قرار می گیرد. با یک نگاه دقیق، می توان متوجه شد که چقدر به جزئیات توجه شده است، بعضی از خطوط کوتاه تر هستند تا سایر عناصر صفحه در صفحه جای بگیرند، مانند 5 و 7 که در کنار لبه های صفحۀ ثانیه شمار قرار می گیرند، و 9 که در کنار نشانگر ذخیرۀ نیرو قرار گرفته است که اسم ساعت هم از آن الهام گرفته است. خطوط کوچک و اعداد عربی در پیرامون صفحه، دقیقه ها را نشان می دهند. 
 
IWC_Portofino_HandWound_EightDays_back

 

زمان قرضی !
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم