از ماشین حساب تا قدرتمند ترین ساعت مچی جهان (جی شاک کاسیو)

حالت مطالعه

تاریخچه برند ساعت مچی کاسیو

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ نویسنده | مترجم:

کاسیو از آن نام آشناهای جهان است که هر وقت در میان اشخاص، حرفی از این برند زده می شود، نیاز به معرفی ندارد. کاسیو و محصولات این برند می تواند نماد کاملی از قدرت، استقامت و البته محبوبیت باشد. چرا که کمتر کسی در جهان وجود دارد که حداقل یک ساعت مچی کاسیو در طول زندگی اش بدست نکرده باشد. برای شناخت کامل و رازهای نهفته در این برند موفق ژاپنی (casio) که احتمالا از آن بی خبرید، در ادامه همراه ما باشید.

داستان بنیانگذار کاسیو

کاشیو تادائو (Tadao Kashio) موسس شرکت کاسیو است که در کشور ژاپن و در سال 1917 به دنیا آمد.

موسس برند کاسیو

پس از زمین لرزه ی بزرگِ کانتو در سال 1923، تمامی خانواده او به توکیو نقل مکان کردند. کاشیو تادائو پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، به عنوان یک شاگرد آغاز به کار نمود. صاحبِ کارخانه، مهارت تادائو را شناخت و او را به تحصیل در کنار کارش، در کارخانه ی واسدا (Waseda) تشویق نمود. او در بسیاری از کارها از جمله؛ ساختن قابلمه ها، ماهی تابه ها، و لامپ های ژنراتور دوچرخه مهارت پیدا کرد، خیلی زود شهرت پیدا کرد و قرارداد هایی را برای انجام کارها دریافت نمود. در سال 1946، تادائو، کسب و کار خود را در میتاکا توکیو با نام کاشیو سیساکوجو (Kashio Seisakujo) راه اندازی کرد. در واقع در این سال برند کاسیو به طور رسمی بنیان گذاری شد.

از اولین ماشین حساب الکترونیکی تا تولید اولین ساعت مچی کاسیو

چون می دانیم برای شما داستان ساعت مچی های کاسیو جذابیت بیشتری دارد، بطور خلاصه و مختصر مسیر طولانی و محصولات متعددی که این کمپانی قبل از اولین ساعت مچی کاسیو تولید کرد را به شما میگوییم. این کمپانی ابتدا فعالیت خود را در زمینه ی تولید ماشین حساب، لوازم الکترونیکی و اَدوات موسیقی آغاز کرد و حتی در کارنامه خود انگشترهای پایه و نگهدارنده سیگار را دارد. در سال 1954 نمونه های بسیاری از ماشین حساب های این برند روانه ی بازار شد و به عنوان اولین ماشین حساب های الکترونیکی ژاپنی در سال 1957 به ثبت رسیدند. در سال 1960 کاسیو به گسترش کار خود ادامه داد و مدل های جدید ماشین حساب، شامل TUC Compuwriter یک دستگاه نوشتاری الکترونیکی و ماشین حساب AL-1 برای استفاده های حرفه ای، یکی پس از دیگری عرضه شدند. بعد از تلاش های بسیار سرانجام در سال 1965 کاسیو موفق شد اولین ماشین حساب رومیزی، مجهز به حافظه ی داخلی را عرضه کند که در فاصله ی کمتر از یکسال، به کشورهای دیگر صادر شدند. به این ترتیب یکی پس از دیگری، دفاتر این برند در کشورهای اروپایی و امریکای تاسیس شد و این برند به یکی از مطرح ترین برندها مبدل شد.

تاریخچه تولیدات برند کاسیو ژاپن

داستان ساعت مچی کاسیو از سال 1974 آغاز شد

اوایل دهه 1970 دوره ای از تغییرات تکنولوژیکی در صنعت ساعت سازی بود که شاهد تغییر ساعت های مکانیکی به کوارتز بودیم. کاسیو با موقعیتی محکم در صنعت ماشین حساب تصمیم گرفت تا وارد حوزه تجاری ساعت‌ها شود. این شرکت متوجه شد که با ساخت ساعت‌های دیجیتال، نوعی ساعت کوارتز، توانست از فناوری LSI که برای ماشین‌حساب‌ها توسعه داده بود، نهایت استفاده را ببرد.

سرانجام کاسیو در سال 1974 نخستین ساعت مچی دیجیتال خود را با صفحه نمایش تاریخ، سال و روز به بازار عرضه کرد. نوامبر 1974 اولین ساعت الکترونیکی کازیوترون QW02 با تقویم خودکار بود که نیاز به تنظیم مجدد تاریخ را از بین برد. QW02 علاوه بر نمایش زمان به اولین ساعت دارای تقویم دنیا مجهز شد که به‌طور خودکار برای ماه‌های طولانی‌تر و کوتاه‌تر تنظیم می‌شد.

اولین ساعت مچی کاسیو

این در حالیست که در ساعت های معمول، لازم بود تاریخ تقویم ساعت مچی در اول هر ماه تنظیم مجدد شود، اما QW02 این دردسر را از بین برد. پس از آن، در سال 1976، کاسیو X-1 را عرضه کرد. علاوه بر اعلام زمان، X-1 دارای عملکردهای کرنومتر و نمایش ساعت جهانی بود. به این ترتیب برند کاسیو رقیبی جدید برای دیگر برندهای ساعت سازی شناخته شد.

فراگیر شدن کاسیو در جهان

به دلیل استقبال فراوان از نخستین ساعت ها، کاسیو تصمیم گرفت تا فعالیت خود را از آسیا فراتر برده و به بازارهای جهانی راه پیدا کند. رمز موفقیت در بازارهای جهانی؛ متفاوت بودن با سایر شرکت های ساعت سازی می باشد و کاسیو توانست با ارائه نخستین ساعت دیجیتال این موفقیت را از آن خود کند.

چرا برند کاسیو محبوبیت داره

از این رو کاسیو شهرت خود را از ساخت ساعت های مچی کوارتز، دیجیتال و آنالوگ کسب کرد و به یکی از نخستین و بزرگترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا تبدیل شد. که بسیاری از این ساعت ها قادر به نمایش ارتفاع، درجه حرارت، زمان سایر کشورها، GPS و... می باشند. همچنین با اختراعات منحصر به فرد خود از ساعت های متداول مکانیکی، پا فراتر گذاشته و سیر تکاملی ساعت های آنالوگ را تسریع بخشیده است. کاسیو همچنین برای بازارهای محلی و کوچکتر هم محصولاتی تولید می کند. مثل قبله نمایی که برای مسلمانان طراحی شده تا سر وقت و در جهت درست نماز بخوانند. درآمد این کمپانی حدود 4.616 میلیارد دلار در سال 2010 بوده است؛ جالب است بدانید که این کمپانی حدود 12000 نفر کارمند دارد.

جی شاک تحولی عظیم در صنعت ساعت

در سال 1983 کاسیو موفق به ساخت و ارائه نخستین مدل G-Shock خود شد و آرزوی دیرینه خود مبنی بر ضد ضربه بودن ساعت را محقق ساخت. بنابراین G-Shock انقلابی در صنعت ساعت سازی ایجاد کرد و آن تفکر منسوخ نسبت ظاهر باریک و ظریف ساعت را از بین برد. آزمایشات ویژه ای نظیر سقوط آزاد، لرزش و مقاومت در برابر آب (معادل 20 بار) بر روی این ساعت ها انجام گرفته است و حاصل آن ساعت های مقاوم امروزی می باشد. این ساعت ها در ورزش، صنایع نظامی و علمی طرفداران بسیاری دارد. اولین ساعت G-shock، مدل Dw-5000c بود.

اولین ساعت جی شاک

مراحل پیشرفت ساعت های جی شاک از زبان تولید کننده

سابقه‌ی تولید ساعت های جی شاک به حدود 40 سال قبل برمی گردد. این سری از ساعت های کاسیو به ساعت مچی های ضدآب، ضد ضربه و شوک با باتری بادوام حدود 10 سال شناخته می شوند، اما این همه‌ی چیزی نیست که درباره جی شاک می دانید. اولین جی شاک ها در ابتدا جنس بدنه ی مرغوبی نداشتند و با افتادن بر روی زمین احتمال شکستن آنها بسیار زیاد بود، همین امر باعثِ تولید ساعت های با کیفیت تر در سال های بعدی شد. تولید کننده‌ی ساعت های جی شاک می گوید در طول این 40 سال تلاش های بسیاری در راستای ارتقاء کیفیت و ویژگی های جی شاک انجام داده است. او می‌گوید که روزی، در محلی از یک فضای کارگاهی حضور داشتم و به تماشای ساخت و ساز کارگران ساختمانی به فکر مشغول شدم، مشاهده کردم که هیچ یک از کارگران ساعت بدست ندارند و از خود سوال کردم که ساعت مچی برای استفاده در چنین محیطی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ شاید به علت ضربه ها و ارتعاشات زیاد نمی توانند از ساعت استفاده کنند و در نتیجه به تولید ساعت های با کیفیت تر فکر کردم تا تمام اقشار جامعه بدون هیچ محدودیتی بتوانند از ساعت ها استفاده کنند.


تاریخچه جی شاک کاسیو

جالب است بدانید، در سال 1985 برای تست ساعت های جی شاک آنها را از طبقه ی سوم می انداختند تا مقاومت آن را بررسی کنند! اما در حال حاضر دستگاه های مخصوصی برای کنترل کیفیت و تست ساعت ها موجود است. به علاوه در سری دوم جی شاک ها، مقاومت در برابر خاک در نظر گرفته شد، تا گرد و غبار راهی برای نفوذ به محفظه ی داخلی نداشته باشد و البته بلافاصله بعد از آن، به مقاومت در برابر آب و مقاومت در محیط های خاص هم مجهز شدند. امروز ساعت های G-Shock کاسیو در سراسر جهان محبوب اند و طیف محصولات G-Shock به طوری گسترش داده شده تا چندین سبک، رنگ بندی و اندازه یا حتی چند نسخه محدود را نیز در بر بگیرد.

اولین ها در ساعت کاسیو

کاسیو از قدیمی ترین تولید کنندگان ساعت های دیجیتال است که قابلیت‌های بسیاری را برای نخستین بار در ساعت‌های دیجیتال ابداع کرد، مانند:

  1. نخستین نرم‌افزار (نمایشگر حالات ماه) در سال 1989
  2. اولین صفحه نمایشگر هوشمند در سال 1991
  3. اندازه گیری و سنجش سلامت (دستگاه اندازه‌گیری ضربان قلب و کالری سنج در زمان پیاده‌ روی، ورزش و..) در سال 1991
  4. امکان اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب در سال 1991
  5. در سال‌های اخیر سری ساعت Pro Trek به عنوان سری پیشرفته تر از G-Shock اضافه شد که دارای دماسنج محیطی، قطب نمای دیجیتالی و فشار سنج می‌باشد.

خانواده بزرگ کاسیو; برای هر سلیقه یک ساعت کاسیو

کالکشن ساعت های کاسیو

جی شاک کاسیو- G-Shock:

قطعا بهترین و پر تقاضا ترین ساعت های کاسیو به سری ساعت های جی شاک برمیگردد. از زمان تولید اولین ساعت جی شاک تا کنون، همچنان این نام به عنوان پیشگام در تولید مقاوم ترین ساعت مچی بین مردم شناخته می شود. ساعت های جی شاک طبق یک قاعده و اصول برای رفع خطر شکستن و خراب شدن ساعت مچی طراحی و تولید شدند که داستان آن را به شما گفتیم. 3 شاخص اصلی در ساعت جی شاک اورجینال شامل این موارد است:

  1. حداقل تا 10 بار فشار هوا زیر آب، ضد آب باشند
  2. حداقل تا 10 سال طول عمر باتری داشته باشند
  3. و حداقل تا 10 متر سقوط را تحمل داشته باشند
مشخصات ساعت مچی جی شاک کاسیو

جی شاک تنها خط تولید ساعت مردانه ورزشی است که در کارخانه کاسیو با هدف ایجاد ساعت ورزشی مخصوص آقایان در همه حرفه های ورزشی و غیر ورزشی تولید می شود. فرقی نمی کند شما برای یک استایل اسپرت قصد خرید ساعت جی شاک اصل را دارید یا برای یک حرفه ورزشی. همیشه به روز ترین و جدیدترین تکنولوژی های صنعت ساعت سازی مانند: بلوتوث، جی پی اس، ارتفاع سنج، فشار سنج، عمق سنج و … را در ساعت های جی شاک پیدا خواهید کرد.

پروترک کاسیو- Pro trek:

سری ساعت های پروترک کاسیو اما به عنوان نسخه پیشرفته تر از جی شاک، پدید آمدند. همانطور که گفتیم در خط تولید جی شاک، هدف ایجاد ساعت های ورزشی از نرمال ترین ویژگی ها تا پیچیده ترین برای افراد ورزشکار یا غیر ورزشکار است. اما سری ساعت های پروترک با یک ویژگی برجسته تر برای یک حرفه به خصوص ساخته می شوند. برای مثال اگر شما کوهنورد هستید قطعا انتخاب های زیادی در بین ساعت های جی شاک با قابلیت ارتفاع سنج و فشارسنج خواهید داشت. اما اگر قصد خرید ساعت کوهنوردی حرفه ای دارید که سنسورهای قوی تری داشته باشد، خرید ساعت پروترک انتخاب هوشمندانه ای است.

مشخصات پروترک کاسیو

ادیفایس کاسیو- Edifice:

کاسیو با هدف دربرگرفتن تمام سلایق و نیاز ها علاوه بر لاین تخصصی تولید ساعت های اسپرت و ورزشی مردانه، سری ساعت های کلاسیک و اسپرت مردانه را هم ایجاد کرد. سری ساعت ادیفایس کاسیو تنها خط تولید ساعت مردانه کلاسیک و نیمه اسپرت در این کمپانی است. شاخص اصلی در اکثر ساعت های ادیفایس داشتن قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، داشتن ویژگی جی پی اس و باتری سولار یا همان خودشارژ است.

مشخصات ادیفایس کاسیو

ساعت کاسیو Out Gear:

سری ساعت کاسیو اوت گیر نمونه ازان تر ساعت های کاسیو هستند. اگر قصد خرید کاسیو ارزان قیمت اورجینال را دارید که از نظر کارایی و ویژگی هایش به جی شاک نزدیک باشد، این سری انتخاب مناسبی است. ضمن اینکه سری ساعت های اوت گیر بخاطر نوع متریال به کار رفته در آنها و قابلیت های مانند نشانگر حالت ماه و جزر و مد، برای ماهیگیری مناسب هستند.

مشخصات ساعت کاسیو outgear

بی بی جی کاسیو- Baby-G:

از آنجایی که جی شاک ها محبوبیت زیادی در جهان پیدا کردند، و همچنین ساعت مچی یک اکسسوری محبوب برای همه جنسیت هاست، نیاز تولید ساعت زنانه اسپرت با قابلیت های جی شاک در بین خانم ها حس شد. کاسیو هم به احترام این خواسته، سری ساعت های بی بی جی (Baby-G) را با همان ویژگی ها، کارایی و مقاومت جی شاک اما در ابعاد یک ساعت مچی زنانه برای خانم ها تولید کرد. لازم به ذکر است که خط تولید بی بی جی تنها خط تولید ساعت زنانه اسپرت برای خانم ها در کمپانی کاسیو است.

مشخصات ساعت های بیبی جی کاسیو

شین کاسیو - sheen:

سری ساعت های شین هم مانند ساعت های ادیفایس است، با این تفاوت که این لاین تنها خط تولید ساعت زنانه شیک و کلاسیک با قابلیت هایی از جمله بلوتوث و باتری سولار در کمپانی کاسیو می باشد. ساعت های زنانه شین برای استایل روزمره، سرکار یا دانشگاه و حتی مهمانی ها میتوانند استایل شما را درخشان تر نشان دهند.

مشخصات ساعت های زنانه کاسیو شین

قبل از خرید ساعت کاسیو باید بدانید:

از آنجایی که کاسیو یک برند محبوب جهانی است و به واسطه اعتبار و پیش قدم بودن در صنعت ساعت سازی همیشه برای خرید ساعت پیشنهاد داده می شود، متاسفانه ساعت های تقلبی این برند در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید ساعت اورجینال کاسیو را دارید، حتما دقت کنید که از نمایندگی های معتبر این برند تهیه کنید. از ویژگی های برجسته کاسیو مقرون به صرفه بودن و تولید ساعت های با کیفیت دارای طول عمر زیاد است. اگر بودجه مد نظر شما برای خرید ساعت جی شاک اورجینال کم است، پیشنهاد ما انتخاب ساعت بین مابقی کالکشن های کاسیو است. اما به هیچ عنوان سمت جی شاک های تقلبی نروید. چون قطعا آن کارایی و طول عمر یک ساعت اصل را برای شما نخواهند داشت. ما در ایران تایمر بیش از 1 دهه به عنوان نمایندگی معتبر ساعت کاسیو در ایران فعالیت داریم. پس قبل از خرید ساعت کاسیو اورجینال، از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

ویژگی های برجسته ساعت های کاسیو در نگاهی کوتاه:

  • تنوع بالا در طراحی، تکنولوژی و فناوری
  • کیفیت، دوام و طول عمر بالا برای همه نسل ها
  • دارای قدرتمند ترین موتورهای دقیق ژاپنی
  • داشتن زیر مجموعه یا کالکشن های متعدد با توجه به نیاز، کارایی و جنسیت

سوالات متداول درباره کاسیو:

تاریخچه شرکت کاسیو چیست؟

پس از اینکه کاسیو در سال 1957 اولین ماشین حساب الکترونیکی 14-A خود را توسعه داد، به یک پیشرو در صنعت الکترونیک تبدیل شد. با این حال، در سال 1962، یک سازنده در بریتانیا اولین ماشین حساب الکترونیکی رومیزی دنیا را معرفی کرد. سپس تولیدکنندگان ژاپنی در سال 1964 شروع به توسعه ماشین‌حساب‌های الکترونیکی کردند و این فناوری مورد توجه قرار گرفت.

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟

اول اینکه کاسیو یک برند با اصالت ژاپن است و تمام ساعت های کاسیو اورجینال ژاپنی هستند. اگر چه خط تولید ساعت کاسیو در چند کشور دیگر مانند تایلند و چین هم می باشد، اما ماهیت اصلی و قطعات ساعت ها مربوط به ژاپن و تنها اسمبل کردن بعضی از مدل های ارزان تر در کشورهای نام برده شده صورت می گیرد.

کاسیو چند سالشه؟

کاسیو در سال 1946 پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن تاسیس شد. بنیانگذار، تادائو کاشیو، کار خود را با تولید قطعات مکانیکی آغاز کرد. برادرانش که در الکترونیک تخصص داشتند به او ملحق شدند و تا کنون فعالیت گسترده آنها ادامه دارد.

قیمت ساعت کاسیو در چه رنجی است؟

کاسیو به طور کلی یک برند ساعت مچی لوکس در نظر گرفته نمی‌شود، اما ساعت‌های سطح بالایی را ارائه می‌کند که با ساعت‌های لوکس سایر برندها قابل مقایسه هستند. با این حال، ساعت‌های کاسیو در مقایسه با اکثر ساعت‌های لوکس هنوز نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

خرید اینترنتی ساعت کاسیو

برای خرید ساعت کاسیو می‌توانید به فروشگاه‌های حضوری ساعت مچی کاسیو بزنید و یا با یک حرکت هوشمندانه و خرید اینترنتی ساعت، زمان ارزشمندتان را حفظ کنید و همه‌چیز را به فروشگاه اینترنتی ایران تایمر بسپارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایران تایمر ساعت دلخواه خود سفارش داده و ظرف مدت کوتاهی همراه گارانتی معتبر شرکتی درب منزل تحویل بگیرید.

از ماشین حساب تا قدرتمند ترین ساعت مچی جهان (جی شاک کاسیو)
  ۷
نویسنده | مترجم: سحر نجیبی
من متخصص تولید محتوا متنی، عکس و فیلم برداری و علاقه مند به حوزه ساعت مچی و اکسسوری، دنیای مد و فشن با تجربه کافی در این زمینه هستم. و در سایت ایران تایمر از جدیدترین مدل های روز تا فنی ترین اطلاعات دنیای ساعت ها را با شما به اشتراک می گذارم.
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
سپهر: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام ودرود
سایت گرانبهایی دارین ممنون ازصداقت شما واقعامدل های تقلبی وفیک ساعتهازیادشده ازسایت شما ممنونم که ساعت های اصل روارایه میکنین
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
سلام دوست عزیز خیلی ممنون بابت به اشتراک گذاشتن تجربه ای که داشتید و همراهیتون :)
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم