مروری بر ساعت پراسپکس اتوماتیک سیکو

حالت مطالعه
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ نویسنده | مترجم:

مروری بر ساعت پراسپکس اتوماتیک سیکو (Seiko Prospex Automatic SRP637):

 

ساعت پراسپکس سیکو با کد رفرنس SRP637 که با نام بچه ماهی تون (Baby Tuna) معروف است به سری پراسپکسِ سیکو در سال 2015 اضافه شد. یکی از ویژگی های قابل ذکر این ساعت زه غواصی یک سویه 60 دقیقه‌ای با پوشش از جنس استیل آن است. اندازه قاب استیل ضد زنگار آن 47.5 میلیمتر در پهنا و 13.5 میلیمتر ضخامت و 50 میلیمتر در طول با وزنی برابر با 202.5 گرم (با احتساب بند) است، البته برروی دست کوچک‌تر از این اعداد به نظر می‌رسد. پیچ تنظیم با قطر 7 میلیمتر در موقعیت ساعت 4 قرار داشته که تداخلش با مچ دست را کاهش می‌دهد.

بچه ماهی تُن (Baby Tuna) با بند استیل 22/20 میلیمتری از سیستم کولار ( collarخارهای ریز) برای تنظیم اندازه کلی و یک بخش برای تنظیم دقیقتر در قسمت گیره برخوردار می‌باشد. همچنین یک سیستم تا شونده برای افزایش اندازه بند زمانی که برروی لباس غواصی پوشیده می‌شود تعبیه شده است. مدل دیگر این ساعت با کد رفرنس SRP641 که از جنس استیل PVD سیاه رنگ به همراه های لایت های طلایی برروی پلاستیک مشکی رنگ است. یک سری جزئیات کوچکی که چندان ارزشی ندارند از جمله قاب ساعت ظاهری درشت تر برای مچ دست کوچک تر است و اگرچه بند استیل آن به صورت خیلی خوبی طراحی شده، اما ظاهر آن برروی دست کمی پهن به نظر می‌رسد.

 

کریستال معدنی سخت شده سیکو که با نام هاردلکس (Hardlex) شناخته شده است، مقاومت بیشتر در برابر شکستن در مقابل کریستال گرانقیمت تری مانند سفایر نشان می‌دهد.

در پشت قاب ساعت نیز نشان سونامی سیکو حک شده است. این ساعت (SRP637) تا عمق 200 متر ضد آب بوده و تمامی مشخصات لازم را برای گرفتم نام ساعت غواصی با توجه به استاندارد ISO6425 دارا می‌باشد.

در داخل ساعت موتور 4R36 اتوماتیک ژاپنی سیکو قرار دارد که با فرکانس 3 هرتز، 24 جواهر، ذخیره 41 ساعته و قابلیت تنظیم به صورت دستی است.

برروی صفحه ساعت مواد شب نما برروی هر سه عقربه و نشانگرهای ساعت که به صورت قابل توجهی درشت هستند و خوانایی بسیار خوبی در شب دارند، قرار دارد.

 

نگاه کلی:

چند ساعت بعد از ارائه این ساعت، می‌توانید آن را با قیمتی در حدود 350 دلار بیابید. اما به هرحال قیمت خرده فروشی آن 575 دلار است. ساعت بچه ماهی تُن یکی از بهترین ساعت‌های غواصی اتوماتیک سیکو است که می‌توان در این محدوده قیمت پیشنهاد نمود. محکم، قابل اطمینان، ساخت زیبا به همراه شب نماهای درخشان سیکو و بند زیبای آن.

 

 

مروری بر ساعت پراسپکس اتوماتیک سیکو
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم