طراحی ساعت مچی با استفاده از سیلیکون

حالت مطالعه
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ نویسنده | مترجم:

اولیسه ناردین اخیراً ساعت مچی جدید Freak X Marquetry را که مبتنی بر طراحی Freak X است به بازار معرفی کرد. این مدل اولین ساعت مچی است که تزئین با سیلیکون را به دنیای طراحی ساعت وارد کرد. در واقع اولیسه ناردین، از ماده‌ای که تقریباً به طور انحصاری در دنیای تولید قطعات الکترونیکی کاربرد دارد، در دنیای ساعت سازی استفاده کرده تا زیبایی جدید را برای ساعت مچی های لوکس خود به ساعت‌سازی آورده تا زیبایی جدیدی پیاده کند. در این مقاله به بررسی این ساعت می‌پردازیم.

طراحی ساعت مچی:

ساعت مچی Freak X Marquetry به دنبال مدل قبلی خود Freak X Razzle Dazzle که ماه پیش توسط همین برند معرفی شده، به بازار آمده. این موضوع نشان ‏دهنده علاقه احیا شده ساعت‌سازان تجربی تاریخی به زیبایی‌های جدیدتر و چشم‌نواز می‏باشد. طراحی هر دو مدل ذکر شده مبتنی بر پایه طراحی Freak X می‏باشد.

عرض قاب این ساعت مچی مردانه ر43 میلیمتر بوده و جنس آن از تیتانیوم است. این ساعت ضد آب تا عمق 50 متری مقاومت دارد و شکل بدنه آن مانند مدل‌های قبلی Freak می‎باشد. در این ساعت مچی بند چرم از چرم آبی رنگ که از پوست تمساح به دست آمده، استفاده شده. جنس قفل بند ساعت نیز تیتانیومی می‏باشد.

ساختار بدنه این ساعت لایه لایه می‌باشد که در نوع خود جالب است. در طراحی ساعت از یک صفحه آبی مات استفاده شده که بر روی آن دو X کشیده شده است. هر دوی این X ها از سیلیسیوم ساخته شده تا دو سطح بهم چسبیده شوند. با توجه به احضاریه اولیسه ناردین، سیلیسیوم (یا همان سیلیکون) بسیار شکننده بوده و ساخت این صفحه نیازمند یک فرآیند خسته‌کننده دستی می‏باشد (این سختی در عکس‌ها قابل مشاهده نیست).

مشخصات فنی ساعت:

ظاهر نامتعارف صفحه ساعت شاید برای بعضی از افراد که با ساعت‌های Freak X آشنا هستند، آشنا باشد. علائم ساعت بر حلقه بیرونی این صفحه مشخص است. از یک پل چرخان برای نمایش دقیقه و از یک دیسک برای نمایش ساعت استفاده می‌شود. 

در درون این ساعت مچی اتوماتیک از کالیبر اولیسه ناردین با نام Caliber UN-230 استفاده شده است که قابلیت ذخیره انرژی به مدت 72 ساعت را دارد. ساعت  Ulysse Nardin Freak X Marquetry در همین سال در بوتیک‌های برند به تعداد محدود 30 عدد و با قیمت 31.100 دلار به فروش خواهد رسید.


طراحی ساعت مچی با استفاده از سیلیکون
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم