شناخت فناوری و کالکشن‌های برند ساعت سیتیزن

حالت مطالعه
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

یکی از دلایل محبوبیت ساعت سیتیزن، قدمت و قدرت تاریخچه‌این برند ژاپنی است. سیتیزن جزو برندهای پیشگام در طراحی‌های مدرن و استفاده از فناوری‌های به روز شناخته می‌ شود. ساخت ساعت خورشیدی یا همان سولار جزو مهمترین اقدامات‌این برند ژاپنی بود. در‌این مقاله می‌‌خواهیم بیشتر شما رو با برند سیتیزن آشنا کنیم و جواب سوال‌هایی رو بدیم که هنگام خرید ساعت سیتیزن قطعا برای شما کارآمد هست.

تاریخچه برند سیتیزن و اعتبار جهانی

سیتیزن از سال 1918 و بالغ بر 100 سال است که فعالیت می‌‌کند و در بیش از 130 کشور دارای اعتبار جهانیست. درابتدا شرکت سیتیزن به عنوان یک موسسه تحقیقاتی ساعت مچی در سال 1918 و با نام شوکوشا فعالیتش را آغاز کرد. اما در سال 1924 ساعت جیبی با نام سیتیزن تولید کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، از آن پس نام کمپانی به سیتیزن تغییر کرد و سر زبان‌ها افتاد. 

 سیتیزن در‌این 1 قرن فعالیت حرفه‌ای اش، از جدیدترین فناوری و نوآوری‌های موجود استقبال کرده و همیشه پیشگام بوده. کیفیت ساخت، دوام عمر طولانی و قیمت مناسب‌ این برند ژاپنی باعث شده تا امروزه جزو اولین انتخاب‌های برند ساعت، از نظر مردم باشد. سیتیزن از ابتدای فعالیتش قصد تولید ساعت با کیفیت برای تمام مردم جهان را داشته و همچنان بر‌این طرز فکر متعهد است. نکته جالبی که در‌این کمپانی دیده می‌ شود، تولید کوچکترین تا مهمترین قطعات ساعت در خود کارخانه سیتیزن می‌‌باشد. انتخاب و خرید ساعت با برند مطرح و با کیفیت برای خیلی از افرادی که به استایلشان اهمیت می‌دهند، مهم است. انتخاب ساعت سیتیزن بخاطر نامدار بودن و کیفیت محصولات خیال‌ این دسته از افراد را بیشتر راحت می‌‌کند.

پیشرفت در ساعت سیتیزن از کجا شروع شد؟

سیتیزن با‌ این طرز فکر که ساعت سازی یک فناوری رو به رشد است، از ظاهر و راحتی وجود ساعت روی مچ تا اطمینان از بالاترین دقت موتور را مورد بررسی قرار میدهد.‌ این برند در تولید ساعت‌های رادیویی، ساعت ضد آب مناسب غواصی، ساعت‌های ماهواره‌ای و … پیشگام بوده. اما اوج پیشرفت در‌این کمپانی از زمان تولید ساعت اکودرایو بوده.

  1. ساعت اکودرایو سیتیزن:

در سال 1976 بود که‌ این برند با تولید فناوری جدید، نشان داد دوستدار محیط زیست است. سیتیزن با تولید قابلیت ویژه‌ای در موتور ساعت، توانست تا هر نوع نور محیطی که وجود دارد را به شارژ موتور ساعت تبدیل کند. و اسم‌ این فناوری را "اکودرایو" گذاشت.‌ این ویژگی به قدری جالب و کاربردی بود که الان جزو شاخص‌ترین ویژگی در اکثر ساعت‌های سیتیزن است. همچنین ساعت اکودرایو سیتیزن به عنوان پرطرفدار ترین مدل از این برند شناخته شده.

  1. ساعت سوپر تیتانیوم سیتیزن:

استفاده از یک آلیاژ جایگزین برای فلز، از ابتکارات سیتیزن بود که در سال 1970 انجام داد. تیتانیوم جامد در برابر خوردگی و عواملی که باعث خرابی فلزات می‌ شود، مقاومت بیشتری دارد. به علاوه‌ اینکه جنس تیتانیوم سبک تر و ضد حساسیت هم هست.

  1. ساعت ماهواره‌ای سیتیزن:

در سال 2011 بود که در ساعت‌های سیتیزن قابلیت GPS به کار گرفته شد.‌این قابلیت یک تحول بزرگ برای مصرف کنندگان‌ این نوع ساعت‌ها بود. با‌ این ویژگی دیگه بدون نیاز به تنظیم ساعت با دسته کوک، در صورت جا به جایی بین شهرها یا کشورها، ساعت از طریق امواج ماهواره‌ای بصورت خودکار به زمان آن شهر یا کشور تغییر می‌کند. 

  1. فناوری رادیویی کنترل شده در ساعت‌ها:

سیتیزن در تولید ساعت‌های رادیویی هم مثل همیشه پیشگام بود. اولین ساعت رادیویی چند باندی جهان را در سال 1993 عرضه کرد.

کالکشن‌های ساعت سیتیزن رو بشناسید

  1. کالکشن ساعت پرومستر سیتیزن (Promaster)

این کالکشن، مجموعه ساعت ورزشی سیتیزن است که از عملکرد دقیق و استقامت بالایی برخوردار هست.‌این سری ساعت‌ها 3 زیر مجموعه دارند :

  • سیتیزن پرومستر سی – Promaster Sea: در‌این ساعت‌ها با فشردن دکمه‌های 2 و 4 ساعت به حالت غواصی در میاد و مناسب شناست. ساعت‌های پرومستر sea تا عمق 200 الی 1000 اتمسفر فشار هوا زیر آب رو تحمل می‌کنند.

  • سیتیزن پرومستر‌ایر – Promaster Air: در ساعت‌های‌این سری خانواده قابلیت‌هایی مثل کرنوگراف، تقویم، ساعت جهانی و … استفاده می‌ شود. در واقع‌این ساعت‌ها بیشتر به ساعت خلبانی نزدیک هستند.

  • سیتیزن پرومستر لند – Promaster Land: همانطور که از اسمش مشخص هست‌T این سری ساعت‌ها برای سخت‌ترین قسمت‌های روی زمین طراحی شدند. قابلیت‌های‌ این نوع ساعت‌ها بیشترین کاربرد را دارند.

 

  1. کالکشن ساعت بلوتوث دار سیتیزن:

در سال 2006، CITIZEN اولین ساعت بلوتوثی جهان به نام "i:VIRT" را اختراع کرد، ساعتی که می‌ تواند از طریق بلوتوث (R) به موبایل‌ها متصل شود و تماس‌های دریافتی و‌ ایمیل را مطلع کند. 

 

  1. کالکشن ساعت لوکس یا همان سیتیزن L:

این مجموعه مخصوص ساعت زنانه و لوکس سیتیزن است. از بهترین متریال، طراحی‌های خلاقانه و فناوری‌های به روز در‌این ساعت‌ها استفاده می‌ شود.

برند سیتیزن جزو ساعت‌های لوکس محسوب می‌ شود؟

‌این درسته که ساخت حتی ریزترین قطعات داخل ساعت‌های سیتیزن در خود کارخانه اش انجام می‌‌شود. و طبق بررسی‌ها و پرسشنامه‌هایی که توسط مصرف کنندگان‌ این برند انجام شده، سیتیزن کمترین مشکلات و خرابی‌ها رو داشته. اما‌ این دلیلی بر لوکس تعریف کردن برند سیتیزن نیست. و اگرچه امروزه با رشد قابل توجه‌ای از رنج قیمت ساعت سیتیزن و البته ساعت‌های ژاپنی رو به رو هستیم. ولی باید به‌این نکته توجه کرد که دلیل گران بودن آنها کیفیت ارزنده و طول عمر بالای آنهاست.

جمع بندی:

اگر قصد خرید ساعت از یک برند ژاپنی را دارید، نباید برند سیتیزن رو فراموش کنید. مخصوصا ساعت اکودرایو بلوتوثی سیتیزن که جزو پرطرفدار‌ترین ساعت های این برند است. همچنین برند سیتیزن برای افرادی مناسبه که می‌خواهند ساعتشون از فناوری‌های به روز برخوردار باشد. برند‌های زیادی در تولید ساعت خورشیدی یا همان سولار رقابت می‌کنند. و برند سیتیزن به عنوان اصلی‌ترین رقیب در این رقابت دنیای ساعت شناخته می‌شود. شما میتونید جدیدترین و محبوب‌ترین ساعت‌های سیتیزن رو در سایت ایران تایمر ببینید.


 

شناخت فناوری و کالکشن‌های برند ساعت سیتیزن
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم