ساعت مچی یونیسکس چیست و مناسب چه افرادی است؟

حالت مطالعه
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

احتمالا کلمه یونسکس را در خیلی از اقلام دنیای مد مثل پوشاک و اینبار در ساعت مچی شنیده‌اید. اما معنی یونیسکس در دنیای ساعت مچی‌ها چیست؟ یونسکس در صنعت ساعت سازی چطور و با چه هدفی شکل گرفت؟ ساعت یونیسکس شاید همان مدلی است که به دنبال آن هستید اما معنی‌اش را به درستی نمی‌دانید. در ادامه هم به توضیح ساعت یونیسکس می‌پردازیم و هم چند مدل از ساعت‌های پرفروش این سبک را به شما معرفی می‌کنیم.

معنی ساعت یونیسکس در صنعت ساعت سازی

با پیدایش مد یونیسکس شکاف جنسیتی در هر کالایی از دنیای مد به مرور از بین میرود. همانطور که احتمالا میدانید، در اوایل ساخت ساعت مچی‌ها تمام کمپانی‌ها در حال تولید ساعت مردانه بودند. تولید ساعت‌های مردانه‌ای که توسط سربازان در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود و به مرور این کمپانی‌ها تولیداتشان را به سمت طراحی مناسب ساعت مردانه مناسب همه آقایان تغییر دادند. تا سال‌های اول خانم‌ها امکان استفاده از ساعت مچی زنانه نداشتند، تا اینکه اولین ساعت‌های زنانه با ظاهری کاملا متضاد از ساعت‌های مردانه بوجود آمدند. از آن زمان تاکنون طرز تفکر اکثر افراد در زمان خرید ساعت زنانه، یک ساعت ظریف با عرض قاب کوچک است. همانطور که این طرز تفکر در خرید ساعت مردانه، ساعت‌های درشت با عرض قاب‌های جلب توجه کنندست. 

مفهوم یونیسکس در صنعت ساعت سازی خلاف این طرز تفکر‌هاست. ساعت یونیسکس ترکیبی از شاخص‌هایی از ساعت مردانه و زنانه است که هر دو جنسیت بطور مشترک بتوانند از آن استفاده کنند. منظور از ساعت مشترک، ساعت مچی ست زنانه مردانه نیست! اکثر خانم‌هایی که به ساعت‌های مردانه با عرض قاب درشت علاقه دارند یا نمیخواهند ساعتشان ظرافت یک ساعت زنانه را داشته باشد، ساعت یونیسکس را انتخاب می‌کنند. همچنین آقایانی که به ساعت‌های با عرض قاب درشت علاقه دارند اما خط و خطوط‌ها و طراحی‌های ظریف هم می‌پسندند، از این سبک استقبال می‌کنند. پس ساعت یونیسکس در صنعت ساعت سازی مفهومی از ترکیب شاخص‌های هر جنسیت را دربر دارد.

فرق ساعت یونیسکس با ساعت مچی ست زنانه مردانه

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ساعت ست با ساعت یونیسکس کاملا متضاد هستند. در حالیکه به عنوان یک زوج می‌توانید برای ست کردن از هر دو این سبک‌ها استفاده کنید. ساعت ست، دارای طراحی یکسان در ابعاد متفاوت است. یعنی یک طراحی در ابعادی مناسب مچ خانم‌ها با ظرافت‌های یک ساعت زنانه، و همان طراحی مناسب مچ دست آقایان در ابعاد یک ساعت مردانه. اما ساعت یونیسکس ابعادی مناسب برای هر دو جنسیت دارد. اگر خانمی هستید که به بستن ساعت مچی با قاب نسبتا درشت‌تر از مچ دست علاقه مندید و یا آقایی هستید که نمیخواهید ساعت زیاد روی دستتان درشت به نظر بیاد، ساعت یونیسکس مناسب شماست.

معرفی چند ساعت یونیسکس پرطرفدار

ساعت جی شاک کاسیو مدل یونسکس

اکثرا ساعت‌های جیشاک بخاطر ابعاد درشت عرض قاب و بندهای پهنی که دارند، مورد استفاده آقایان است. و یا به بیان ساده جی شاک‌ها نمادی از ساعت مردانه اسپرت و ورزشی هستند. اما در این مدل همانطور که میبینید، ابعاد ساعت درشت و مناسب مچ‌های آقایان است و روی مچ دست یک خانم احتمالا سطح روی مچ را میگیرد. اما ترکیب رنگبندی که دارند باعث شده تا این ساعت در رده یونیسکس قرار بگیرد. رنگ صورتی و ظرافتی در که در طراحی قاب انجام شده نمادی از ساعت‌های مناسب خانم‌هاست.
ساعت جی شاک مدل GA-400SK-1A4DR:

ساعت دنیل ولینگتون یونیسکس

برند دنیل یکی از بهترین برندهای فشن در صنعت ساعت سازی است که در طراحی ساعت‌های با طراحی مینیمال و البته تولید ساعت یونیسکس عملکرد قابل توجهی دارد. عرض قاب 36 میلیمتری این ساعت دنیل ولینگتون، برای مچ‌ها خانم‌ها نسبتا متوسط رو به درشت و برای آقایان نسبتا کوچک به نظر میرسد. نو طراحی مینیمالیست و ترکیب رنگ بندی جذاب این ساعت میتواند گزینه خوبی برای ست کردن ساعت‌ها با شریک زندگی شما باشد.

ساعت دنیل ولینگتون مدل DW00100419

ساعت تکس مدل یونیسکس

برند ژاپنی تکس هم جزو آن دسته از برندهایی است که در زمینه تولید ساعت یونیسکس فعال بوده. این مدل ساعت شیک با طراحی مینیمال تکس عملکرد نمایش زمان جالبی هم داره. در این ساعت مچی شما توسط تک عقربه و 2 دایره تو خالی و تو پر متوجه می‌شوید ساعت چند صبح یا شب می‌باشد. این ساعت هم برای ست کردن یک انتخاب مناسب برای استفاده روزمره است.

ساعت تکس مدل TS1602D

ساعت ریباک اسپرت مدل یونیسکس

اگر به ساعت ورزشی علاقه دارید که سبک یونیسکس باشد، این ساعت مچی ریباک انتخاب مناسبی است. قابلیت‌های این ساعت اسپرت برای فعالیت‌ها و حرفه ورزشی که دنبال می‌کنید ویژگی‌های کافی دارد. همچنین این ساعت ورزشی را میتوانید برای شنا در استخر هم به همراه داشته باشید.

ساعت ریباک مدل RV-ELE-U9-PAIA-BB

ساعت کاسیو زنگی سبک یونیسکس

یکی دیگر از ساعت‌های کاسیو که خیلی هم طرفدار دارد، مدل‌های زنگی این برند است. این سبک ساعت کاسیو برای هر سنی و هر جنسیتی کاربردی و البته مقرون به صرفه است. کاسیو با اطلاع از این موضوع در این سبک ساعت‌ها طراحی‌های متفاوتی را هم تولید کرده.

ساعت کاسیو مدل A168WEGB-1BD

 

ساعت مچی یونیسکس چیست و مناسب چه افرادی است؟
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
امیر: ۴ اسفند ۱۴۰۱
تشکر از مطالب مفید
مدل های پروتک کاسیو یونیسکس هستند؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
امیر: ۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام
تشکر
چگونه می توان متوجه شد که یک ساعت خاص از ساعت های یونیسکس است یا خیر؟
ایا این موضوع به عنوان مثال در قاب ساعت حک شده است؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر خیر روی قاب ساعت حک نمیشه از روی سایز قاب که مناسب مچ خانم و اقا باشه و نوع بند میتونید متوجه بشید
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم