مهم‌ترین نمایشگاه‌های ساعت در جهان|بازل ورد یا هنگ کنگ

حالت مطالعه
یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

ما با دنیای وسیعی از برندها و کمپانی‌های ساعت‌ساز و جواهر‌ساز رو به رو هستیم که هر کدام از آنها بصورت جداگانه رسانه خودشان را در سراسر جهان دارند. از طرفی بسیاری از علاقه‌مندان، کلکسیونرها و دوستداران دنیای ساعت هستند که مشتاقانه عملکرد بعضی از این کمپانی‌ها و تولیدات جدیدشان را دنبال می‌کنند. این یک تجربه فوق العاده است که هر ساله تعدادی از نمایشگاه‌‌های ساعت و تجارت کمپانی‌های تولید کننده و مصرف کنندگان مختلف را در سراسر جهان، گرد هم می‌آورند. بیاید نگاهی به مهم‌ترین و هیجان انگیز‌ترین این گردهمایی‌ها بیاندازیم:

  1. HourUniverse یا (Baselworld سابق)

Baselworld بزرگترین و مسلماً برجسته‌ترین نمایشگاه تجاری جواهرات و ساعت در جهان است. در اینجا، شرکت‌هایی از سراسر جهان، محصولات و نوآوری‌های جدید خود را طی شش تا هشت روز در معرض دید علاقه‌مندان به تجارت و مطبوعات قرار می‌دهند. تا سال 2018، تمام تولیدکنندگان بزرگ ساعت‌ساز مانند  ساعت رولکس، امگا، بریتلینگ یا حتی ساعت تگ هویر و همچنین بسیاری از برندهای کوچکتر در این رویداد حضور داشتند. در تابستان 2018، گروه سواچ به عنوان بزرگترین غرفه‌دار شامل برندهایی مانند Omega، Longines و Rado، خروج خود را از Baselworld 2019 اعلام کرد. 

این نمایشگاه محبوب ساعت سوئیسی بیش از 100 سال پیش در سال 1917 در بازل به عنوان بخشی از Basler Mustermesse راه اندازی شد. در آن زمان، تنها 29 غرفه‌دار از 831 شرکت سازنده ساعت و جواهرات بودند و این نمایشگاه عمدتاً بر روی شرکت‌های سوئیسی متمرکز بود. در سال 1973، "نمایشگاه جواهرات و ساعت اروپا" برای اولین بار در کنار موسترمسه برگزار شد. این نمایشگاه تجاری ساعت برای اولین بار در سال 1984 تغییر نام داد و تا سال 2003 با نام "بازل 84" شناخته شد و پس از آن به "Baselworld" تغییر نام داد. از سال 1986، نمایشگاه برای غرفه داران غیر اروپایی نیز باز شده.
با این حال، در سال 2020، نمایشگاه ساعت بازل ورلد قربانی پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا شد. علاوه بر این، تولیدکنندگان مشهور ساعت از گروه سواچ الگوبرداری کردند و از نمایشگاه انصراف دادند. پس از ماه‌ها تصور اینکه دنیای بازل اکنون به تاریخ می‌پیوندد، سازمان‌دهندگان بازل‌ورلد سابق در ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام کردند که با یک مفهوم جدید، مدرن‌تر و یک نمایشگاه کاملاً جدید تجاری به نام «هور یونیورس» در سال ۲۰۲۱ بازخواهند گشت. مفهوم جدید Hour Universe در نظر گرفته شده است که بر کل صنعت تمرکز کند و برای مصرف کنندگان نهایی و خرده فروشان بازار خاکستری نیز باز خواهد بود.

  1. SIHH یا (Salon International de la Haute Horlogerie)

دومین نمایشگاه بزرگ ساعت و جواهرات سوئیس Watches & Wonders Geneva نام دارد که ممکن است بسیاری آن را با نام SIHH (Salon International de la Haute Horlogerie) بشناسند. این نمایشگاه از سال 1991 هر ساله در ژانویه برگزار می‌شود و محل ملاقات فعالان و تولیدکنندگان صنعت و همچنین علاقه‌مندان و مجموعه داران ساعت بوده است. در سال‌های اخیر، غرفه داران این جشنواره شامل تولید کنندگانی مانند A. Lange & Söhne، Audemars Piguet، Baume & Mercier، Cartier، IWC و بسیاری دیگر بوده‌‌اند. بیش از 40000 متر مربع فضای نمایشگاهی، حدود 35 برند ساعت و ساعت سازان مستقل، آخرین محصولات و پیشرفت‌های جدید خود را به نمایش میگذارند که سالانه حدود 20،000 بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این نمایشگاه در چهار روز اول منحصرا پذیرای علاقه مندان و مطبوعات است و در روز پنجم درهای خود را به روی علاقه مندان و افراد مخصوصی باز می‌کند. فضای انحصاری بستری برای ارتباط و مکانی برای ملاقات خبره‌ها و علاقه مندان به خرید ساعت از سراسر جهان فراهم می‌کند.

با این حال، نه تنها دنیای بازل بود که از اثرات همه‌گیری COVID-19 رنج می‌برد، بلکه SIHH نیز از آن رنج می‌برد. Watches & Wonders با اجرای آنلاین رایگان توانست جایگاهش را حفظ کند. تحت عنوان «بیایید وصل شویم»، محصولات جدیدی برای سال 2020 که قرار بود در نمایشگاه تجاری Watches & Wonders ارائه شوند، به‌عنوان یک نتیجه از همه‌گیری کرونا به طور انحصاری در وب‌سایت برگزار کننده نمایش داده شدند. این نوع جدید از نمایشگاه تجارت ساعت دیجیتال در طول بحران به سازمان دهندگان و دوستداران ساعت کمک کرد و احتمالاً منبعی برای دانش در مورد موضوع ساعت باقی خواهد ماند. علاوه بر این، یک رویداد انحصاری Watches & Wonders در شانگهای برگزار شد، جایی که مخاطبان منتخب توانستند به طور کامل خود را در دنیای ساعت سازی غرق کنند.

  1. Hong Kong Watch & Clock Fair

نمایشگاه ساعت هنگ کنگ یک نمایشگاه تجاری سالانه است که از سال 1982 در هنگ کنگ برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط شورای توسعه تجارت(HKTDC)، انجمن تولید کنندگان ساعت و با مسئولیت محدود فدراسیون ساعت هنگ کنگ سازماندهی شده است.(Trades and Industries Ltd) 

این نمایشگاه پنج روز طول می‌کشد و همیشه در ماه سپتامبر در مرکز همایش و نمایشگاه هنگ کنگ برگزار می‌شود. علاوه بر مارک‌های هنگ کنگ، برند‌های بین المللی نیز حضور دارند. در کنار نمایشگاه ساعت‌های باکیفیت، این رویداد فرصتی برای شبکه‌سازی فراهم می‌کند. یکی از نکات برجسته این نمایشگاه، گالری نام تجاری یکپارچه است، که در آن ساعت‌های مد روز از برندهای برتر به نمایش گذاشته می‌شود. یکی دیگر از نکات برجسته این نمایشگاه ایجاد فضایی برای رقابت ساعت‌های لوکس سطح بالاست که هنر ساعت سازی و زیبایی قطعات منحصر به فرد را برجسته می‌کند.

  1. Dubai Watch Week

یک هفته نسبتا پر شور برای جوانان از رویدادهای دنیای ساعت سازی، که به نام هفته تماشایی دبی شناخته می‌شود. این نمایشگاه در سال 2015 توسط احمد صدیقی و پسران تاسیس شد. این یکی از بزرگترین رویدادهای غیر تجاری در صنعت ساعت است که به حفظ فرهنگ و میراث ساعت اختصاص دارد. دنیای ساعت بین‌المللی اینجا گرد هم می‌آید مجموعه‌ای از برندها، ساعت‌سازان، کلکسیونرها یا اعضای مطبوعات و رسانه‌ها. هدف از این جشنواره دبی ایجاد یک انجمن برای بحث، تبادل دانش و انتشار تخصص‌های ارزشمند در زمینه ساعت‌سازی و فناوری است. ساعت سازان استاد از سراسر جهان این فرصت را دارند که دانش خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند. این هفته تحت حمایت شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس اداره فرهنگ و هنر دبی برگزار می‌شود.

مهم‌ترین نمایشگاه‌های ساعت در جهان|بازل ورد یا هنگ کنگ
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم