نکات مهم که باید قبل از خرید ساعت استیل بدانید

حالت مطالعه
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ نویسنده | مترجم:

بخش مهمی از انتخاب و خرید ساعت مچی، انتخاب نوع بند ساعت می‌باشد. می‌دانید که تنوع بند ساعت‌ها زیاد هستند و شناخت هر کدام آنها متناسب با سبک و استایل هر شخص یک نکته ضروری است. ساعت‌ها به نوعی امضای انتهای استایل شما هستند که تیپ‎‌تان را تکمیل کرده و نشان دهنده سلیقه شماست. در ادامه می‌خواهیم به صورت تخصصی ساعت‌های بند استیل را از نظر تنوع جنس به کار رفته، تاثیر بر روی استایل و تیپ شخصیتی بررسی کنیم. 

ساعت بند فلزی انتخاب چه افرادی است؟

ساعت بند فلزی اکثرا انتخاب افرادی است که به دنبال استحکام و قدرت هستند. ساخت و بافت بندهای استیل به نحوی است که میزان آسیب پذیری را کم می‌کند و همین دلیلی برای انتخاب این دسته از افراد است. ساعت بند فلزی در اکثر موقعیت‌ها می‌تواند همراه خوبی باشد. فرقی نمی‌کند استایل شما کلاسیک باشد یا اسپرت. اتفاقا بخاطر استحکام در این نوع بند، دیده شده از بند استیل در ساعت‌های ورزشی هم استفاده می‌شود. نکته مثبت دیگر این نوع بند میزان مقاومت بالا و ضد آب بودنش است. به همین خاطر افرادی که دنبال استایل‌های مستحکم یا قدرتمند هستند به دنبال خرید ساعت بند فلزی می‌روند.

  • ساعت کلاسیک بند فلزی:ساعت‌های با طراحی کلاسیک که دارای بند استیل هستند، اکثرا انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره و به خصوص افراد مدیر است. چرا که شخص مصرف کننده از بابت عدم آسیب به بند بر اثر تعریق در طول زمان استفاده، خیالش آسوده می‌باشد.

  • ساعت اسپرت بند فلزی: ساعت اسپرت بند استیل انتخاب مناسبی برای ورزش‌های سخت است. البته اگر ترجیه شما استفاده از یک ساعت ورزشی سبک در حین انجام فعالیت‌های ورزشی است، بهتر است ساعت بند پلاستیکی (رابر) انتخاب کنید. اما ساعت‌های بند فلزی سبک اسپرت بهترین گزینه برای ورزش‌های آبی می‌توانند باشند.

  • ساعت فشن بند فلزی: ساعت‌های بند فلزی با سبک فشن، بهترین اکسسوری‌ها برای ست کردن رنگ بند ساعت با دیگر اکسسوری‌ها و زیورآلات هستند. به خصوص این موضوع در بین خانم‌ها دارای اهمیت بیشتری است. خانم‌ها ترجیح می‌دهند ساعت بند استیل (مخصوصا بند حصیری) داشته باشند تا رنگ آن را با دستبند و دیگر زیورآلات ست کنند.

انواع جنس به کار رفته در ساعت بند فلزی

در نگاه اول ساعت‌های بند فلزی ظاهری مشابه دارند، اما باید توجه کنیم واقعا جنس بند استیل است یا نه؟ از جنس‌های متفاوتی مانند تیتانیوم، سرامیک، رزین و … در صنعت ساعت سازی استفاده می‌شود که ظاهر بند مانند استیل است. اما خب ماهیت آن متفاوت می‌باشد. پس قبل از خرید ساعت بند فلزی دقت کنید جنس به کار رفته در بند چیست؟ شناخت انواع این جنس‌های قابل استفاده نیز به تصمیم بهتر شما کمک خواهد کرد.

 

فرق استیل معمولی و استیل ضد زنگ:

استیل معمولی دارای درصد کمی کربن نسبت به سایر استیل‌هاست، اما بدین منظور نیست که کیفیت ندارد. استیل معمولی مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. اگر احتمال برخورد ساعت‎‌تان با جنس استیل معمولی، در برابر آب و تغییرات هوایی کم است، احتمالا دچار خوردگی هم نخواهد شد. همچنین استیل‌های معمولی برای ساعت‌های معمولی با رنج قیمت پایین مناسب و مقاوم هستند. اما استیل ضد زنگ ترکیبی از آهن، کروم و کربن می‌باشد. وجود کروم در این نوع از استیل، موجب مقاومت بند در برابر خوردگی و تغییر رنگ می‌شود. بند‌های استیل ضد زنگ گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در ساعت‌های ضدآب هستند. چرا که نوع بافت این نوع بند به شما این امکان را می‌دهد حتی در برخورد مداوم با آب و تغییر هوا و رطوبت مشکلی بوجود نیاورد. برای مثال در اکثر مدل‌های ساعت سیکو ورزشی از استیل ضد زنگ برای بند و قاب استفاده شده تا خیال مصرف کننده از هر بابت آسوده باشد.

بند ساعت به سه قسمت تقسیم می‌شود:

۱- قسمت بالا که به قاب ساعت متصل می‌شود؛
این اتصال یا منحنی بوده و کاملا به قاب ساعت مماس است و یا صاف و با فاصله از قاب ساعت قرار می‌گیرد. در ساعت‌های بند فلزی اگر صاف باشند به قاب و خود بند بر اثر ساییدگی صدمه برسانند که بسیار ناچیز است و اگر چرم صاف باشد و فاصله‎‌ای با قاب نداشته باشد، بر اثر ساییدگی از بین می‌رود (به صورت معمول چرم از قاب فاصله دارد) و اگر چرم منحنی باشد داخل آن نوعی پلاستیک استفاده شده که در سال اول استفاده ترک می‌خورد.

۲- قسمت میانی؛ خود بند می‌باشد.

۳- قسمتی که قفل به بند ساعت وصل می‌گردد؛ در ساعت‌های بند استیل از قفل‌های پروانه‎‌ای یک طرفه و دو طرفه استفاده می‌شود.

طول بند استیل در ساعت‌ زنانه به 19 تا 21 سانتیمتر و در ساعت‌ مردانه به 21 تا 23 سانتی‌متر می‌رسد. نکته برتر در ساعت‌های بند استیل امکان کوچک و بزرگتر کردن بند به کمک پین بند‌هاست.

قیمت ساعت بند استیل چرا گران‎تر است؟

طبیعی است که قیمت ساعت مچی بند استیل به نسبت بند چرمی و دیگر مدل‌ها بیشتر باشد. هزینه تولید به نسبت دوام و طول عمر این بند قیمت بالاتر آنها را توجیه می‌کند. این را در نظر بگیر یک ساعت بند استیل شاید در سال‌های خیلی طولانی دچار مشکل شود و یا بر اثر ایجاد تنوع نیاز به خرید یک بند جدید برای ساعت‎‌تان داشته باشید. اما ساعت بند چرمی با اینکه قیمتش پایین‎تر است اما هر چند سال یکبار نیاز به خرید بند چرم جدید دارید. 

سخن آخر: 

در زمان خرید ساعت بند استیل، اگر دچار شک شدید و فرق بین جنس به کار رفته در ساعت‌ها برایتان سوال شد، حتما از مشاوران ایران تایمر راهنمایی بگیرید. به نظر شما ساعت بند فلزی بهتر است یا بند چرمی؟

نکات مهم که باید قبل از خرید ساعت استیل بدانید
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
امیر: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام و تشکر
ایا از فلزات گران بها مانند طلا نیز در ساخت بند ساعت استفاده میگردد؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
ایران تایمر: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر ساعت ساخت طلا و نقره هم داریم اما تخصص ما نیست
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم