ساعت خلبانی پرلت توربین (Parrelet Turbine Pilot) + ویدیو

حالت مطالعه
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ نویسنده | مترجم:

در سال 2009 پرلت (Perrelet) اولین کالکشن لوکس توربین (Turbine Collection) خود را معرفی کرد. الهام گرفته از دو صفحه ی اتوماتیک چرخان سنتی پرلت و موتور های هواپیما، توربین، یک کالکشنی از زمان سنج های آزمایشی بود که به موفقیت بزرگی تبدیل و در کلکسیون های بسیاری تکرار شد. پس این ارزش آن را دارد تا یاد آور شویم که پنج سال پس از تولد ساعت توربین (Turbine) – الهام گرفته از صنعت هوانوردی – پرلت در نهایت یکی برای هوانوردان و خلبانان با یک توربین خلبان (Turbine Pilot) می سازد.

 

 

 

برای درک این مطلب شما ابتدا نیاز به آن خواهید داشت تا با طرح دو گردان پرلت آشنا باشید. در کل، بسیاری از ساعت های پرلت یک گردان در حال چرخش داشتند که به گردان اتوماتیک موجود در پشت ساعت که برای خود کوک کردن موتور از آن استفاده می شد، متصل بود. پرلت در حالی که خود را فهرست ساعت های اتوماتیک می دانست، و این احساس را داشتند، که شاید نشان دادن گردان بر روی صفحه جالب است – که خود آن نیز در حقیقت به گردان بر پشت موتور متصل بود. پرلت بعدها با یک طراح جدا کار کرد تا به طرح ساعت به شکل موتور جت توربین دست بیابند، که با حرکت های مچ دست گردش می کرد.


 

این یک ساعت غریبی است که از همان سال 2009 منطقی به نظر می رسید. در پهنای 43 میلی متری، ساعت اصلی توربین بعد ها با ساعت توربین اکس لارج (Turbine XL) بزرگ شد، و در طول سال نسخه های مختلفی از آن را به خود دید. در حقیقت این احتمالا بسیاری نسخه ی دیگر را نیز بر خود خواهد دید، همان طور که پرلت بدون شک این طرح را بر تعدادی دیگر نیز پیاده خواهد ساخت. هم اکنون یک نسخه توربیلون از آن موجود است.


برای سال 2014 خلبان توربین در حقیقت اولین نسخه ی خلبان توربین می باشد، نکته ی جالب اینکه این ساعت در تلاش است تا هم یک ساعت خلبانی جدی باشد و هم با وجود طبیعت نمایشی گردش صفحه ی گردان، یک ساعت عجیب و متفاوت. آیا می تواند هر دوی این ها باشد؟ آن را خود باید انتخاب کنید. اگرچه این بر روی مچ خیلی خوب به نظر می رسد.

 

 

در پهنای 48 میلی متری خلبان توربین یک ساعت توربین بزرگتر است آما بزرگترینی نیست که پرلت تا به حال تولید کرده. در استیل، بدنه در نسخه ی برس و پلیش شده موجود است و یا در PVD (آب کاری) سیاه. اگرچه که پهن است، در قطر 13.65 میلی متری، با توجه به نسبت پهنا به قطر بر روی مچ یک نمای باریک دارد. بدنه به بر جستگی ها و دندانه های اصلی پرلت که بر روی مدل های رسمی خود از آنها استفاده می کند مزین است.

 

 

 

 

 

 

به دلیل اینکه این یک توربین خلبان است مسلما باید یک سری ویژگی های ساعت های خلبانی نیز داشته باشد. پرلت به توربین خلبان یک حلقه ی قابل چرخش داده که برای تنظیم از دسته ای در گوشه قرار دارد استفاده می شود. این ویژگی یک حس مقبولیت تکنیکی به طراحی کلی آن می دهد، و ویژگی ای که در آن اثری از عنصری هست بسیار مناسب یک ساعت ورزشی خوب، که بسیاری  حتی حاظر هستند تا بهایی مازاد را برای آن پرداخت کنند در حالی که در نهایت هم نیز از آن استفاده نخواهند نمود.


با نگاه در توربین خلبان، شما متوجه یک ترکیب طراحی صنعتی به همراه یک اسباب بازی خواهید شد – البته به یک شکل تصحیح شده. صفحه البته بسیار خوانا است و بر روی یک کریستال سفایر (Sapphire Crystal) قرار گرفته که در بین صفحه و تیغه های گردان قرار گرفته. پس در حالی که این یک ساعت کالکشن توربین است، خوانایی مسلما مساله ای است که پرلت بر ارتقا آن تاکید دارد. با بودن یک ساعت خلبانی، این یک شرط الزامی است که در گستره ی پیچیدگی ها از نشانه ها تا شماره ها وسعت دارد.


مشابه نوک بسیاری از موتور ها بخش زیرین دسته ها یک شک پیچش دارد که همراه با ساعت می چرخد که در نهایت به ساعت یک عنصری از "زمینه ی هواپیما" را می بخشد. این اتفاقی است که وقتی که شما یک اسباب بازی را برای یک پسر بزرگ که عاشق ماشین ها است می سازید. مردمی که این ساعت را تهیه می کنند می توانند به خود یاد اور شوند که یک ساعت خوب سوئیسی را می خرند. اما در پایان روز این به همان اندازه ای یک اسباب بازی است که یک ماشین اسپرتی که تا 200 مایل بر ساعت حرکت میکند.

در داخل ساعت موتور اتوماتیک کالیبر P-331 پرلت قرار دارد. پرلت و سازنده ی موتور سوپراد (Soprad)، هر دو متعلق به گروه فستینا (Festina Group) هستند، پس پرلت این موتور را ساخت داخل می داند. به نظر می رسد که بر اساس موتور A-10 ساخته شده باشد. پرلت ساعت خلبان توربین را یا با رابر (پلاستیک) و یا با چرم ترکیب می کند که با وجوددو رنگ برای بدنه در کل چهار نسخه از این ساعت موجود خواهد بود.


در حالی که می دانیم نسخه های بیشتری از خلبان توربین خواهند آمد، در رفرنس سال 2014 مد لهای A1085/1 (استیل با بند پلاستیکی)، A1085/1A (استیل با بند چرم)، A1086/A (استیل سیاه با بند پلاستیکی)، و A1086/1A (استیل سیاه با بند چرم) به ترتیب با قیمت های $6,550، $6,700، $7,200، و $7,350 موجود خواهند بود.

 

ویدیو Parrelet Turbine Pilot:

*کیفیت های مختلف ویدیو در گالری فیلم و عکس، بخش اخبار و رویداد های ساعت، با نام همین خبر موجود هستند.

ساعت خلبانی پرلت توربین (Parrelet Turbine Pilot) + ویدیو
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم