مقایسه ساعت مچی های اسپرت از 2 برند معروف

حالت مطالعه
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ نویسنده | مترجم:

مقایسه ساعت‌های ورزشی لوکس از دو شرکت Audemars Piguet و Rolex

پیدا کردن مدلهای فلزی Rolex Oyster بسیار سخت بوده و معمولا هم بالای قیمت اصلی به فروش میروند. با مقدار کمی پول بیشتر شما می‌توانید مدل‌های جایگزین از خط Audemars Piguet’s Rpyal Oak را بخرید. اما آیا ارزش آن را دارد؟

کرونوگراف‌ها

ساعت مچی اسپرت فلزی Rolex Daytona در بسیاری از مواقع کمیاب بود. این شرایط در سال‌های اخیر بدتر شده و خرده‌فروشان به ندرت لیست انتظار این مدل محبوب رولکس را نگه می‏دارند و ارزش فروش مجدد تقریباً به دو برابر قیمت اصلی (13.150 دلار) رسیده است. حال سؤال این است که آیا به جای خرید یک مدل استفاده شده رولکس با قیمت 25.900 دلار، می شود کمی پول بیشتری پرداخت کرده و کرونوگراف اتوماتیک Royal Oak را با قیمت 26.300 دلار بخریم؟

هر دو ساعت دارای بدنه و بند استیل هستند. ساعت Oak در دو عرض قاب سایز 38 و 41 میلیمتری موجود است. این در حالی است که Daytona تنها دارای عرض قاب سایز 40 میلیمتری است. ساعت Audemars Piguet برنده ضخامت ساعت‌ها است. ضخامت این ساعت برابر 11 میلیمتر است که 1.5 میلیمتر کمتر از ساعت رولکس است.

ساعت Royal Oak فقط تا عمق 50 متری ( در حد شستشوی دست) ضد آب است، این در حالی است که ساعت رولکس تا عمق 200 متری (شنا در عمق زیاد آب و مناسب غواصان) ضد آب است و ذکر این نکته نیز مهم می باشد که ساعت رولکس دارای زه سرامیکی ضد خش است.

رولکس دارای موتور اتوماتیک با کالیبر 4130 است که قابلیت ذخیره انرژی به مدت 72 ساعت را داراد. ساعت Royal Oak نیز به کالیبر 2385 مجهز شده است که قابلیت ذخیره انرژی به مدت 40 ساعت را دارد.

ساعت رولکس دقیق‌تر است و ساعتی Audemars Piguet دارای پوشش پیچیده‌ای بر روی بدنه است.

ساعت‌های غواصی

اگرچه رولکس به علت ساعت‌های غواصیش به محبوبیت رسید، اما انتخاب‌های Audemars هم محدود است. ساعت Royal Oak Offshore Diver که در رنگ‌های مختلف موجود است دارای قیمت 19.900 دلار است. رولکس سه ساعت مختلف دارد (Submariner، Sea Dweller و Deepsea). ارزان‌ترین ساعت‌های مذکور رولکس (Submariner) تا عمق 300 متری (30 اتمسفر فشار هوا زیر آب) ضد آب است. قیمت ساعت نیز برابر با 9.150 دلار است. ساعت Audemars Piguet قیمتی برابر با 20.400 دلار دارد. ساعت AP به کالیبر 3120 با قابلیت ذخیره 60 ساعت انرژی مجهز است. ساعت جدید Submariner دارای قطر 41 میلیمتری بوده و به کالیبر 3235 مجهز است. کالیبر مذکور تا 70 ساعت انرژی را در خود ذخیره می‌کند.

 

ساعت AP دارای کالیبر زیباتر و ظرافت بیشتری است. این در حالی است که ساعت رولکس قیمت کمتر و کارایی بیشتری دارد.

 

ساعت‌های سه عقربه‌ای

در سال 2019، AP ساعت Royal Oak خود را بازبینی کرد. ساعت جدیدی به کالیبر 4302 مجهز شده که قابلیت ذخیره انرژی به مدت 70 ساعت را دارد.

ساعت کلاسیک Rolex Datejust نیز درای بدنه 41 میلیمتری بوده که به کالیبر 3235 با قابلیت ذخیره 70 ساعت انرژی مجهز شده است. قیمت ساعت رولکس برابر با 7.65 دلار بوده و این در حالی است که ساعت Royal Oak قیمت 20.400 دلار دارد.  ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پشت بدنه ساعت Royal Oak شفاف بوده و عملکرد کالیبر معلوم است. 

به نظر بهتر است که هر ساعت مچی لوکس از این برند ها را امتحان کرده و ببینید که پرداخت هزینه بیشتر ارزش دارد یا خیر.

 

مقایسه ساعت مچی های اسپرت از 2 برند معروف
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم