معرفی ساعت سیکو پنج + معرفی 5 ساعت سیکو 5 مقرون به صرفه

حالت مطالعه
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ نویسنده | مترجم:

بدون شک سیکو نه تنها یک برند قدرتمند ژاپنی بلکه یکی از نام آشنا ترین برندهای ساعت مچی در سطح جهان است. دلیل محبوبیت و سرشناسی سیکو هم چیزی نیست جز پایبند بودن این برند در تولید ساعت مچی های با کیفیت، با دوام، جذاب و قیمت مناسب. سیکو یکی از برندهای موفق جهانی است که می تواند در پیشرفت تکنولوژی صنعت ساعت سازی هم ادعا داشته باشد. اعتبار و محبوبیت ساعت های سیکو هیچ ربطی به سن و سلیقه ندارد. چرا که خلاق ترین و با سابقه ترین طراحان و تولید کنندگان، در این کمپانی ساعت هایی خلق می کنند که برای سالیان سال، طرفدار داشته باشد. یکی از زیر مجموعه های محبوب سیکو، سری ساعت سیکو 5 است که قطعا نام آن را چه از افراد پیر و چه افراد جوان شنیده اید. در این مقاله می خواهیم به بررسی ساعت های سیکو پنج و ارزش خرید آن بپردازیم.

دلیل محبوبیت و پرفروش بودن سیکو 5

محبوبیت ساعت سیکو 5

سیکو 5 یک ساعت عالی و کامل است، چه از نظر کیفیت و طول عمر، چه از نظر قیمت. می توانیم با اطمینان بگوییم که سیکو به همه ثابت کرده یک ساعت مقرون به صرفه و با کیفیت است که مورد علاقه پیر و جوان قرار گرفته. نکته قابل توجه اینجاست که فرقی نمی کند قصد خرید ساعت مچی زنانه دارید یا ساعت مچی مردانه، چه پیر هستید چه جوان، در سری ساعت های سیکو 5 می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین ساعت اتوماتیک را خریداری کنید. اما چرا فقط از موتور مکانیکی در ساعت های سیکو 5 استفاده می شود؟ برای جواب به این سوال اول باید با تاریخچه این سری ساعت های خوشنام آشنا شوید.

تاریخچه ساعت سیکو پنج

شروع فعالیت خود برند سیکو را می توانیم از سال 1881 که موسس این برند یعنی "کینتارو هاتوری" یک مغازه کوچک برای فروش و تعمیر ساعت ایجاد کرد بدانیم. همه ما میدانیم که سیکو اولین برندی بود که تولید ساعت کوارتز را در صنعت ساعت سازی بطور رسمی و گسترده وارد بازار کرد و این ابتکار او موجب تحول بزرگی در این صنعت شد. ساعت های کوارتز خیلی زود بین عموم مردم جا پیدا کردند و دیگر خرید ساعت مچی مختص قشر خاصی از جامعه نبود.

تاریخچه ساعت سیکو

اما سیکو برای ثبات جایگاه خود در صنعت پر رقابت ساعت مچی، تصمیم گرفت تا در تولید هر نوع ساعتی با هر تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه دهد. بنابراین با هدف تولید " ساعت های مکانیکی با دقت و قیمت مناسب" در سال 1963 سری ساعت های سیکو 5 را راه اندازی کرد. اولین ساعت مچی سیکو 5 که اولین ساعت اتوماتیک تقویم دار در تاریخ ژاپن محسوب می شد، توسط این کمپانی و در سال 1963 با اسم "Seiko Sportsmatic 5" تولید و به بازار عرضه شد. تولید ساعت سیکو 5 بخاطر استفاده از تکنولوژی های جدید، از همان ابتدا با سر و صداهای زیادی رو به رو شد. همچنان ساعت های سیکو 5 را می توانیم دنباله رو هدف اوله‌شان ببینیم. ساعت های اتوماتیک که علاوه بر دقت بالای موتور، قیمت های مقرون به صرفه و قابل دسترسی دارند.

قبل از خرید ساعت سیکو 5 باید بدانید:

سیکو 5 ها با اینکه جزو قدیمی ترین سری ساعت های کمپانی سیکو هستند، اما هیچ وقت فراموش نشدند. آنها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند که ارزش خرید دارند. علت نام گذاری سیکو 5 هم داشتن 5 ویژگی مشترک و منحصر به فرد در این ساعتهاست:

  1. همه ساعت های سیکو 5 دارای موتور مکانیکی اتوماتیک هستند.
  2. جایگاه نمایش تاریخ و روزهای هفته همیشه در کنار عدد 3 داخل صفحه ساعت می باشد.
  3. میزان ضد آب ساعت که از مقدار مقاومت بالایی برخوردار است.
  4. استفاده از جنس به کار رفته مقاوم و با دوام در قاب و بند ساعت.
  5. دسته کوک فرورفته در موقعیت عدد چهار


نکته مهم و قابل توجه دیگر در ساعت مچی های سیکو پنج تعداد سنگ های قیمتی در موتور آنهاست که اکثرا 21 عدد هستند.


مهم ترین نشانه های سیکو 5

محبوبیت طراحی ساعت های سیکو 5

شهرت سیکو 5 علاوه بر داشتن سبک منحصر به فرد، کیفیت و دوام بالا و قیمت به صرفه، داشتن طراحی مناسب برای هر سن و جنسیتی است. سیکو 5 با اینکه یک ساعت نوستالژی برای افراد قدیمی است، اما در مدل های جدید از طراحی هایی جلب توجه کننده برای جوانان استفاده می کند. نکته جالب این است که طراحان سیکو برای بهبود تولیدات خود، به مناطق زندگی مصرف کنندگان ساعت های سیکو می رفتند تا متناسب با موقعیت های جغرافیایی و سلیقه های متفاوت، ساعت های جدید سازگار با آن مناطق را بسازند! به همین خاطر است که خرید ساعت سیکو 5 را می توانیم به هر سبک سلیقه با هر بودجه ای که دارد با خیال راحت پیشنهاد دهیم. توجه طراحان سیکو به انواع سلایق متنوع باعث ده تا خود زیر مجموعه سیکو 5 دارای زیر مجموعه هایی باشد که در اینجا آنها را معرفی میکنیم:

1. سری ساعت غواصی سیکو 5 (Seiko 5 Divers Collection)

ساعت غواصی همیشه جزو ساعت های گران قیمت است، اما در سری ساعت غواصی سیکو 5 شما یک ساعت قیمت مناسب با میزان ضد آب بالا خواهید داشت.


سیکو 5 غواصی
ساعت سیکو 5 نظامی

2. سری ساعت نظامی سیکو 5 (Seiko 5 Military Collection)

ساعت های نظامی سبک اما مستحکم که روی دست به خوبی در هر موقعیت سخت و دشواری می تواند شما را همراهی کند.



3. سری ساعت کلاسیک سیکو 5 (Seiko 5 Dress Collection)

ساعت هایی با طراحی کلاسیک که برای استایل های روزمره یا قرار ملاقات های مهم می تواند ظاهری جذاب و کلاسیک به استایل شما ببخشند.

ساعت سیکو 5 مردانه کلاسیک
سیکو 5 وینتیج

4. سری ساعت وینتیج سیکو 5 (Seiko 5 Vintage Collection)

در واقع این سری ساعت های سیکو 5 را می توانیم ساعت نوستالژی بدانیم که اکثرا افراد قدیمی خانواده آن را داشتند. ساعت های با عرض قاب های ریز و طراحی های کلاسیک.


5. سری ساعت اسپرت سیکو 5 (Seiko 5 Sport Collection)

ساعت هایی که بصورت تولید محدود و با مشارکت یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های ژاپنی به نام One piece ساخته شده اند.

سیکو 5 اسپرت تولید محدود

معرفی 5 مدل ساعت مچی سیکو 5 با قیمت به صرفه

1. ساعت مچی سیکو SNXK97J1 بخاطر نوع طرح قاب مستطیلی و طراحی ساده اش کاملا حس ساعت مچی های قدیمی را میدهد. این مدل برای کسانی به ساعت مچی با طراحی غیر از قاب دایره ای علاقه دارند، گزینه ایده آلی است.

خرید ساعت سیکو 5 قاب مستطیل
خرید ساعت مچی سیکو 5 بند فلزی

2. ساعت مچی سیکو SNK67 K1S با عرض قاب 38 میلیمتر برای مچ های کوچک یا متوسط آقایان مناسب است. نکته ای که در طراحی این ساعت جلب توجه می کند رنگبندی قاب صفحه است که رنگ قالب طوسی است و ایندکس های طلایی مانند طلا خودنمایی می کنند.

3. ساعت مچی سیکو SNK369K1S با حفظ طراحی ساده حس کلاسیک و نیمه اسپرت را به مخاطب میرساند. پس اگر در بین سیکو 5 ها به دنبال یک ساعت مچی اسپرت هستید، این مدل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

ساعت سیکو 5 پرفروش
ساعت سیکو اتوماتیک

4. ساعت مچی سیکو SNKP15K1S به نسبت بقیه مدل های سری ساعت مچی سیکو 5 ، عرض قاب بزرگتری دارد. عرض قاب این ساعتمچی مردانه 42 میلیمتر است که برای انواع مچ های آقایان قابل استفاده است.رنگ روشن صفحه ساعت نیز باعث می شود خواندن زمان راحت تر به نظر برسد.

و در آخر ساعت مچی سیکو SNXS79K1S که رنگ صفحه مشکی آن و نوع بندش باعث شده تا در لیست معرفی ما قرار بگیرد. بند این ساعت بافت نرمی دارد و روی مچ خیلی راحت و سبک می نشیند. رنگ قاب صفحه نیز برای کسانی که به ساعت مچی هایی با قاب تیره علاقه دارند مناسب است.

خرید ساعت مردونه سیکو 5

تغییر در طراحی ساعت های سیکو 5:

همانطور که در کل مقاله اشاره داشتیم، اکثر ساعت های سیکو 5 قدیمی دارای سبک کلاسیک مطابق با سلیقه افراد در موقعیت های جغرافیایی گوناگون است. اما تغییر تفکر سیکو در مورد طراحی سیکو 5 ها اتفاقی جدید است. سیکو به خوبی می داند که ساعت های قدیمی اش چطور و چه جایگاهی برای سبک سلیقه افراد قدیمی تر دارد. اما برای جلب توجه بیشتر در بین قشر جوان، سیکو 5 ها را مطابق با سلیقه امروز جوانان پیش میبرد. به همین دلیل در ساعت های جدید سیکو 5 شاهد طراحی های مختلف در سبک، اسپرت با بندهای برزنتی یا پلاستیکی رابر، نیمه اسپرت با صفحه های نسبتا خلوت و بندهای برزنتی و سبک کلاسیک با همان استایل قدیمی.

seiko 5 new model

ساعت سیکو 5 زنانه مناسب چه خانمهایی است؟

از آنجایی که اکثر ساعت های سیکو 5 دارای قاب های ریز و ظریف هستند، انتخاب بسیار مناسبی برای خانم هایی می باشند، که رنج سنی بالای 50 سال را دارند. چرا که این دسته خانم ها، ساعت های زنانه ظریف و قاب ریز را در رده ساعت های نوستالژی که یادآور خاطرات گذشته است می شناسند و حس بهتری به آنها دارند. مخصوصا این ساعت ها انتخاب های مناسبی برای هدیه روز مادر هستند. از طرفی اکثر خانم هایی که مچ های ظریف دارند، به داشتن یک ساعت مچی قاب ریز فکر می کنند. پس ساعت های سیکو 5 زنانه انتخاب خوبی برای این دسته از افراد نیز، می باشد.

ساعت سیکو 5 زنانه

ساعت سیکو 5 مردانه مناسب چه آقایانی است؟

سیکو 5 ها نوستالژی ترین ساعت های مردانه برای آقایان سن بالای 50 سال و اکثر پدران است. ساعت هایی که هم بافت بند آنها روی دست مناسب است و هم همه ویژگی های یک ساعت مردانه کلاسیک را دارد. مردان قدیمی استقبال بیشتری از ساعت های سیکو 5 دارند و این واضح است که عملکرد با دقت ساعت ها از چشم دور نمانده است.

ساعت مردونه سیکو 5

سیکو5 انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره است؟

یکی از نکات مهم در ساعت های سیکو 5، جدا از طراحی متنوع و مناسب، دقت موتور و عمر بالا، وزن نسبتا سبک آنها در اکثر مدل هاست. چه در ساعت های بند فلزی و چه در ساعت های بند پارچه ای، سنگینی زیادی روی مچ دست حس نخواهید کرد. به همین دلیل برای انتخاب ساعت روزمره میتواند انتخاب خوبی باشد. اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به ساعت های با وزن نسبتا سنگین روی دست علاقه مندید، شاید بهتر باشد در بین سری کالکشن های دیگر سیکو انتخاب کنید.

قیمت ساعت سیکو 5

خرید ساعت سیکو 5 ست برای عروس و داماد ها:

از آنجایی که قیمت سیکو 5 ها معقول و به صرفه است، انتخاب آنها به عنوان ساعت مچی ست می تواند برای عروس داماد ها یک انتخاب اقتصادی باشد. معمولا ساعت های ست سیکو 5 دارای سبک کلاسیک و مینیمال هستند. این ساعت ها بخاطر ماهیت و اصالت در طراحی که دارند همیشه و در آینده همچنان یادآور بهترین لحظات شما خواهند بود. بدون اینکه از قدیمی شدن طراحی و مدل ساعت تان نگرانی داشته باشید.

گارانتی سیکو 5 و اعتبار آن را فراموش نکنید!

یکی از نکات مهم در زمان خرید ساعت اورجینال سیکو 5، گارانتی آن است. متاسفانه با توجه به محبوبیت زیاد این ساعت ها، محصولات تقلبی آنها نیز وجود دارد. پس قبل از خرید ساعت به گارانتی آن و گالری ساعت مچی که از آن قصد خرید دارید دقت کنید. گارانتی سیکو باید بصورت بین المللی در اختیار شما گذاشته شود و به هیچ عنوان گارانتی شخصی یا کارت مغازه دار معتبر نخواهد بود.

خرید اینترنتی ساعت مچی سیکو 5:

در این مقاله ما سعی کردیم شما را بیشتر با ساعت های محبوب سیکو 5 آشنا کنیم و دلیل مقرون به صرفه بودن آنها را نیز بررسی کردیم. همچنین 5 مدل از پرفروش ترین ساعت سیکو 5 را معرفی کردیم که قطعا با پیشرفت این برند در طراحی و سلایق، ممکن است سالیان بعد مدل های جدیدتر در این لیست قرار بگیرد. اگر قصد خرید ساعت مچی سیکو 5 را دارید باید بدانید که ما در ایران تایمر ویترین متنوعی از مدل های قدیمی و جدید سیکو 5 ها را در اختیار شما قرار دادیم. تنوعی که مطمئنا در هیچ مغازه ساعت فروشی جا نخواهد شد. با ذکر این نکته که در ایران تایمر شما هم امکان خرید اینترنتی ساعت و هم خرید حضوری دارید. برای انتخاب ساعت سیکو 5 مناسب با نیازهایتان همچنین می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما استفاده کنید. اگر نکته ای بیشتر درباره ساعت های سیکو 5 میدانید، یا تجربه ای در استفاده از آنها دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

معرفی ساعت سیکو پنج + معرفی 5 ساعت سیکو 5 مقرون به صرفه
  ۱۲
نویسنده | مترجم: سحر نجیبی
من متخصص تولید محتوا متنی، عکس و فیلم برداری و علاقه مند به حوزه ساعت مچی و اکسسوری، دنیای مد و فشن با تجربه کافی در این زمینه هستم. و در سایت ایران تایمر از جدیدترین مدل های روز تا فنی ترین اطلاعات دنیای ساعت ها را با شما به اشتراک می گذارم.
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
رامین: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی ممنون. آیا سری j وk یاp از نظر قیمتی تفاوت هم دارند ؟
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (1)
ایران تایمر: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر بخواهیم از لحاظ‌فنی و ظاهری مقایسه کنیم خیر تفاوتی وجود نداره
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (1) خیر (0)
رامین : ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام واحترام
تفاوت سری j با k درچیست ؟ممنون
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (1) خیر (0)
ایران تایمر: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام -سیکو در سه کشور کارخانه ایجاده کرده و فعال هست هر سه کارخانه از موتورهای ساخت کارخانه ژاپن استفاده میکنند - ساعتهای ساخت ژاپن با J داخل رفرنس و کارخانه کره ای با K و کارخانه چینی با P شناخته میشوند که هر سه کارخانه طبق استاندارهای سیکو در کارخانه سیکو تولیدات خود را ارائه میدهند
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (8) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم