باز سازی ساعت مچی نظامی Benrus

حالت مطالعه
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ نویسنده | مترجم:

Benrus یک برند ساعت مچی آمریکایی می باشد که در سال 1921 تاسیس شده است و بیشتر به علت ساعت‌های خاص و کلکسیونی که در دهه 1970 و 1980 برای ارتش ایالات متحده آمریکا تولید کرده، معروف است. بعد از مدتها وقفه، در سال 2020 دوباره این برند شروع به تولید ساعت مچی های جدید کرد. در این مقاله به بررسی ساعت Type I Limited Edition می‌پردازیم که در نوامبر سال پیش به بازار عرضه شد. 

نگاهی به تاریخچه ساعت مچی بنروس:

بنروس (Benrus) به عنوان اولین تولیدکننده ساعت مچی در طول جنگ ویتنام قرارداد نظامی امضا کرد و ساعت Benrus Type I را از سال 1972 تا سال 1980 تولید کرد. این ساعت‌ها توسط ارگان‌های مختلف مثل نیروی دریایی و رنجرهای ارتش استفاده میشد. در آن زمان، بنروس حدود 16.000 ساعت تولید کرد.

تولید دوباره ساعت مردانه Type I فقط محدود به 1.000 عدد می‏باشد و از بسیاری جهات شبیه پیشینه تاریخی خود است. بدنه این ساعت ظاهری شبیه به لاک پشت داشته و عرض قاب آن برابر با 42.5 میلیمتر است. از آنجا که این ساعت در کارهای نظامی استفاده می‌شود، در هیچ جای قاب صیقل یا پوشش درخشانی وجود ندارد. این ساعت مچی نظامی دارای لبه هایی است که به راحتی بر روی مچ دست قرار میگیرد. 

ساعت مدرنی که مدل Type I شبیه آن است، Tudor Black Bay نام دارد. ساعت Type I دارای یک زه مشکی رنگ است که در هر دو جهت می‌چرخد. 20 دقیقه اول زه دارای طراحی متفاوتی است. یک مثلث برعکس در ساعت 12 و علائم در بین ساعتهای 12 تا 4 است. بر خلاف بدنه و صفحه بسیار مات این ساعت، زه قاب دارای کمی پرداخت درخشان می باشد. 

تمامی علائم ساعت ( ایندکس ها) دارای یک ماده درخشان هستند که در تاریکی قابل خواندن باشند. عقربههای ساعت و دقیقه نیز در تاریکی میدرخشند و ظاهری شبیه به بنای یادبود واشنگتن دارند. نوک عقربه ثانیه نیز حالت درخشان دارد. 

در موتور ساعتمچی از کالیبر ETA 2681 ساخت سوئیس استفاده شده است که قابلیت ذخیره انرژی به مدت 38 ساعت را دارد. 

بسته‌بندی این ساعت نیز مناسب و به صورت فشرده بوده و رنگ آن سبز نظامی است و قیمت آن برابر با 1.695 دلار است.

 

باز سازی ساعت مچی نظامی Benrus
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم