راهنمای خرید ساعت سیکو و مقایسه با برندهای ژاپنی

حالت مطالعه
چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ نویسنده | مترجم:

برند ساعت مچی سیکو از آن نام‌های آشنایی است که برای هر رده سنی و هر سبک سلیقه‌ای، یک انتخاب ایده آل محسوب می‌شود. سیکو با تولید اولین‌ها و ایجاد خلاقیت در صنعت ساعت سازی، نه تنها در بین مردم محبوب شد بلکه رقیب جدی خیلی از برندهای ساعت ساز دنیا هم شناخته می‌شود. برای خرید ساعت سیکو متناسب با سبک سلیقه‌ای که دارید دست شما باز است. اما قبل از انتخاب و خرید ساعت از این برند شاید نیاز به راهنمایی داشته باشید که ما میخواهیم در این مقاله به شما کمک کنیم.

تاریخچه مختصر از برند سیکو

در سال 1893 و در سیکوشا، بنیانگذار 22 ساله سیکو به نام "کینتارو‌هاتوری" مغازه تعمیر و ساعت فروشی را افتتاح کرد. در دهه‌های اول بیشتر فعالیت او تعمیر ساعت بود و بعد از آن تولید ساعت دیواری و ساعت جیبی. تا سال 1913 که اولین ساعت ژاپنی سیکو به نام "لورل" تولید و عرضه شد. سیکو صاحب بسیاری از اولین‌ها در تاریخچه درخشان برندش است که به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم:

  • 1964: تولید اولین ساعت کرنوگراف‌دار ژاپنی در بازی‌های المپیک 1964

  • 1969: تولید اولین ساعت کوارتز جهان به عنوان رقیب برندهای سوئیسی با نام آسترون (Seiko Astron)

  • 1982: تولید تکنولوژی جدید در ساعت از لحاظ دوام در نگهداری شارژ با قابلیت شارژ سریع به نام اسپرینگ درایو 

  • 2012: تولید اولین ساعت جی پی اس سولار

  • 2017: ایجاد لاین جدید برای تولید ساعت لوکس از این برند با نام گرند سیکو (Grand seiko)

  • و …

چرا خرید ساعت سیکو؟

سیکو بیش از 140 سال قدمت و تجربه حرفه‌ای در زمینه ساخت ساعت مچی دارد. بهترین و جدید‌ترین فناوری‌های روز صنعت ساعت سازی را در این برند می‌توانید پیدا کنید. و البته سیکو یکی از برندهای پیشگام در تولید تکنولوژی‌های به روز بوده و هست. رنج قیمت ساعت سیکو به نحوی است که برای هر قشر و با هر بودجه‌ای در دسترس می‌باشد. از لحاظ کیفیت ساخت و دوام عمر، خیلی سال است که در بین طرفداران دنیای ساعت جواب پس داده. حتما در بین خانواده یا اقوام دیدید که هرکس یک ساعت سیکو از قدیم داشته چطور از بابت طول عمر آن راضی بوده.

قبلا این طرز تفکر در خصوص ساعت‌های ژاپنی وجود داشت که کیفیت آنها به اندازه ساعت‌های ساخت سوئیس نیست. اما در حال حاضر بسیاری از برندهای ژاپنی که سیکو یکی از اولین‌های این لیست قرار دارد را، به عنوان رقیب جدی برندهای سوئیسی میبینیم. با خرید ساعت سیکو یکی از دغدغه‌هایی که نباید حداقل تا 10 سال داشته باشید، نیاز به خرید یک ساعت جدید است. سیکو از آن برندهایی است که بخاطر کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسبش برای همه پیشنهاد می‌شود.

خرید ساعت سیکو مردانه:

اگر نگاهی دقیق به ساعت‌های سیکو بیاندازیم، میبینیم که بیشتر محصولات این برند ساعت مردانه است. شاید به این خاطر که مهم‌ترین اکسسوری آقایان هم ساعت است! اگر قصد خرید ساعت چه برای خودتان و چه قصد هدیه دادن ساعت مچی به شخصی را دارید، سیکو یکی از بهترین گزینه‌هاست. از لحاظ شناخته شدن برند سیکو و کیفیت و دوامی که دارد، وجه پرداختی شما هدر نمی‌شود. 

سیکو برای همه سبک سلیقه‌ها مدل‌های پیشنهادی وسوسه انگیزی دارد. چه سبک مد نظر شما ساعت کلاسیک باشد و چه سبک ساعت اسپرت مردانه، در تولیدات سیکو انتخاب برای شما آسان است. نکته قابل توجه در ساعت‌های سیکو این است که در همه تولیداتش حداقل‌ها برای حفظ کیفیت لحاظ شده. یعنی نباید اینطور فکر کنید که ساعت اسپرت سیکو فقط ویژگی ضد آب و یا ضد ضربه دارد. در ساده‌ترین مدل‌های سیکو می‌بینیم که شاید کمتر اما از میزان مقاومت خوبی برخوردارند.در این برند زیر مجموعه‌های زیادی ایجاد شده تا تولید ساعت‌ها بر اساس دسته بندی از نظر سبک سلیقه و نوع کاربری بهتر تقسیم شوند. باید ببینید انتخاب شما در خرید ساعت بیشتر به کدام یک از این خانواده‌های سیکو نزدیک است.

خرید ساعت سیکو زنانه:

سیکو در تولید ساعت‌های کلاسیک و فشن زنانه هم عملکرد خوبی داشته. اگر قصد خرید ساعت زنانه‌ای دارید که هم برای مصرف روزانه و هم مهمانی‌ها همراهیتان بکند و علاوه بر این، دوام عمر قابل قبولی داشته باشد سیکو را انتخاب کنید. بسیاری از برند‌های ساعت ساز هستند که تمرکز آنها در تولید ساعت دخترانه و زنانه، فقط توجه به ظاهر و زرق و برق آنهاست. اما در نظر گرفتن کیفیت موتور و متریال در ساعت‌های زنانه سیکو در کنار طراحی‌های به روز، از نکات مثبت این برند است.

تکنولوژی‌های به کار رفته در برند سیکو:

ساعت کنتیک سیکو پیشگام و محبوب

نوآوری یکی از مهم‌ترین اصول در کمپانی سیکو است که همیشه به آن مقید بوده. تکنولوژی کنتیک سیکو یکی از آن نوآوری‌هایی است که در بین مردم بسیار محبوب شد. همانطور که میدانید ما دو نوع موتور داریم: کوارتز و اتوماتیک. عملکرد ساعت اتوماتیک، ذخیر انرژی فنر قابل شارژ توسط حرکت دست و حرکت لنگر داخل موتور است. سیکو در تکنولوژی کنتیک، با به حرکت در آمدن ساعت و لنگر داخل موتور، به جای فنر قابل شارژ، باتری قابل شارژ داخل موتور را تغذیه می‌کند. به بیان ساده‌تر انرژی حرکتی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. 

نکته مثبتی که ساعت کنتیک به نسبت ساعت اتوماتیک دارد، طول دوام و زمان بیشتر برای نگهداری شارژ می‌باشد. در ساعت‌های اتوماتیک نهایتا شارژ ساعت 2 الی 3 روز ماندگار است در حالی که این مدت برای ساعت کنتیک بیشتر می‌باشد. همچنین مدت زمان تعویض باتری قابل شارژ این ساعت‌ها به نسبت یک ساعت کوارتز معمولی خیلی بیشتر است.

ساعت جی پی اس سولار سیکو، ساعت خورشیدی

قابلیت جی پی اس سولار در ساعت‌های سیکو یک تحول عظیم در صنعت ساعت سازی ایجاد کرد. با داشتن ساعت جی پی اس سولار دیگه دغدغه تنظیم ساعت را ندارید. به محض دریافت نور مستقیم صفحه ساعت، بصورت خودکار سیگنال‌های جی پی اس دریافت می‌شود و زمان منطقه‌ای تنظیم می‌شود. این نوع ساعت با ساعت‌های رادیویی که از لحاظ دریافت امواج رادیو محدودیت دارند متفاوت است. فرقی نمی‌کند شما بالای کوه باشید یا شناور در زیر اقیانوس‌ها، ساعت جی پی اس سولار شما قابلیت تنظیم خودکار منطقه‌ای را به راحتی دارد.

ساعت سیکو اسپرینگ درایو، ماندگار‌ترین

در این ساعت‌ها قابلیت ذخیره انرژی 72 ساعته حتی با کارکردن مداوم کرنوگراف وجود دارد. نگهداری طولانی مدت شارژ ساعت یکی از نماد‌های قدرت در هر برندی است. توسط یک اهرم جادویی "Magic Lever " که سیکو آن را تعبیه کرده، کوک شدن در این نوع موتور سریع‌تر و انتقال انرژی کارآمد‌تر از همیشه است. 

مقایسه سیکو با دیگر برندهای ژاپنی

از برندهای ژاپنی که این روزهای در کل جهان معروف شدند می‌توانیم به سیکو، سیتیزن، اورینت و کاسیو اشاره کنیم. اگر در زمان خرید ساعت سیکو دچار تردید شدید و در انتخاب بین سیکو با دیگر برندهای ژاپنی شک دارید، ما خیلی کوتاه این موضوع را مورد بررسی قرار میدهیم.

ساعت سیکو یا ساعت سیتیزن؟

در قیاس این دو برند باید بگوییم که واقعا هر دو برند در سطح بالایی عملکرد مطلوب از خودشان نشان داده‌اند. اما بیشتر برند سیتیزن در تولید ساعت‌های کوارتز و مخصوصا ساعت اکودرایو قدرتمند است. این در حالیست که سیکو علاوه بر قدرت تولید ساعت‌های کوارتز و خورشیدی، در تولید ساعت‌های مکانیکی با فناوری‌های به روز عملکرد بهتری داشته.

ساعت سیکو یا ساعت اورینت؟

از لحاظ تنوع و زیر مجموعه با فناوری‌های متفاوت قطعا سیکو جایگاه ویژه‌تری دارد. در بین ساعت‌های اورینت شاید تنوع زیادی از ساعت‌های مکانیکی ببینید. اما قدرت سیکو در به کار گرفتن تکنولوژی‌های جدید داخل ساعت‌هایش را نباید نادیده گرفت.

ساعت سیکو یا ساعت کاسیو؟

هر دو این برند‌ها در ساخت ساعت‌های بادوام و قیمت مناسب معروف هستند. اگر بیشتر تمایل به خرید ساعت‌های اسپرت و ورزشی دارید پس ساعت مچی کاسیو انتخاب بهتری برای شماست. اما اگر به ساعت‌های کلاسیک یا نیمه اسپرت علاقه مندید، سیکو تنوع بیشتری دارد.

نتیجه گیری:

کمپانی سیکو به عنوان اولین برندهای ژاپنی بخاطر خلاقیت در ایجاد تکنولوژی‌های جدید و قدرت ساخت ساعت‌های با کیفیت جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد. یکی دیگر از نقاط مثبت سیکو تولید بعضی موتورهای ساعت‌هایش داخل کمپانی‌اش می باشد. با خرید ساعت سیکو اورجینال، این را مطمئن هستید که وجه پرداختی شما به هیچ عنوان هدر نشده.

راهنمای خرید ساعت سیکو و مقایسه با برندهای ژاپنی
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
U_74637: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
سیکو واقعا ساعت درجه یکی هست مخصوصا سری سیکو پنچ که متور های مکانیکی عالی با قیمت پایین عرضه می کنه
به نظر شما این نظر مفید بود؟ بله (0) خیر (0)
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم