جدیدترین ساعت مچی گرند سیکو در سال 2020

حالت مطالعه
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ نویسنده | مترجم:

بررسی ساعت مچی Grand Seiko Elegance GMT

باور کردن اینکه برند Grand Seiko فقط به مدت ده سال است که در بازارهای بین‌المللی وجود دارد، سخت است، چرا که این برند ژاپنی موفق 60امین سالگرد خود را جشن میگیرد. ساعت مچی Elegance GMT سیکو دارای عملکرد منطقه زمانی مدرن و جدیدی است. به علاوه از کالیبر به روز، اتوماتیک و سرعت بالا استفاده می‌کند. در این مقاله به بررسی این ساعت مچی سیکو می‌پدازیم.

در مورد گرند سیکو( Grand Seiko ) فقط می‌توان از یک کلمه استفاده کرد و آن کلمه چیزی نیست جز «بهترین». این سازنده خاور دور، از 60 سال پیش این موضوع را اولویت اصلی خود قرار داده است.  برند سیکو برای پیروزی در رقابت با ساعت مچی های سوئیس، یک کالیبر با سرعت بالا (36.000 نوسان در یک ساعت) عرضه کرد. درست است که با افزایش فرکانس دقت بالاتر می‌رود، ولی سختی‌های فنی زیادی در این راه وجود دارد. فنر اصلی باید وظیفه مضاعفی را انجام دهد.

این فنر باید گشتاور بالا برای تأمین تعادل و انرژی را فراهم کرده و از آن طرف انرژی لازم را ذخیره کند. در حال حاضر Grand Seiko و Zenith تنها برندهایی هستند که توانستند چنین کاری کنند. نام کالیبر به کار رفته در این ساعت مچی مردانه سیکو Caliber GS 9F85 است.

کالیبر ذکر شده در بالا بر پایه کالیبر GS 9S85 است. کالیبر GS 9S85 فقط ساعت، دقیقه و ثانیه را نمایش می‌داد، اما کالیبر GS 9F85 علاوه بر موارد ذکر شده دارای عملکرد GMT نیز است. کالیبر GS 9F85 دارای قابلیت ذخیره انرژی به مدت 55 ساعت می‏باشد.

این ساعت مچی نمایی کلاسیک به خود دارد، از این رو در این ساعت از یک بند چرمی با کیفیت استفاده می‏شود. قیمت ساعت مورد اشاره هم اکنون برابر با 6.500 دلار است. برندهای دیگری نیز هستند که عملکردی شبیه به این ساعت را ارائه می‌دهند.

برای مثال Tudor چنین عملکردی را با ساعت Black Bay GMT که ظاهری اسپرت‌تر داشته و به قیمت 3.725 دلار است، ارائه میدهد. ساعت Omega Planet Ocean با قیمت 7.700 دلار و ساعت معروف Rolex GMT-Master II با قیمت 9.700 دلار از جمله این نوع ساعت‌ها هستند.

 

جدیدترین ساعت مچی گرند سیکو در سال 2020
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس " سایت ایران تایمر " مجاز است.
محصولات پیشنهادی ما برای شما
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس:
عضو شوید، نظر خود را ثبت کنید، امتیاز بگیرید و رایگان محصول بخرید اطلاعات بیشتر
کد امنیتی را وارد نمایید. تغیر کد امنیتی
ثبت به عنوان میهمان ورود و ثبت نظر
آخرین محصولات دیده شده


بستن فرم